הניצול שנפטר מקורונה

בלתי נתפס: מצוות 'כיבוד ההורים' של ר' זלמן בתוך התופת

מסירות הנפש למען האב שגווע ברעב במחנה הכפיה, לא הועילה לכאורה, אך היא בטוח עומדת כעת בעולם האמת לזכות הבן ר' זלמן ז"ל שנפטר לאחרונה מקורונה - בטוחים בני משפחתו. צפו בסיפור המרגש (יום השואה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

לאחרונה הסתלק לעולמו הרב זלמן כהן ז"ל, בעקבות נגיף הקורונה בו נדבק, פחות משלושה שבועות לפני 'יום השואה' - יום אותו הקפיד לציין כל שנה, כמי שניצול בעצמו מהתופת.

בהיותו נער אי שם בפולין, ניצל זלמן הקטן בנס, בעת שעמד לצד יקיריו ובני משפחתו ב'אקציה' הידועה לשמצה, ושעה לעצה שלחש חבר באוזנו: "כשישאלו אותך בן כמה אתה, תענה 'בן 16'".

הנאצי ימ"ש האמין לו שזהו אכן גילו, וניתן להפיק תועלת מכושרו הגופני לטובת עבודות הכפיה ב'מחנה העבודה', וכך חייו היו לו לשלל, בעוד רבים מקרוביו נספו על קידוש השם.

הרב זלמן כהן ז"ל, עם המספר שהטביעו הנאצים על זרועו (צילום: כיכר השבת)

בתיעוד מכינוס משפחתי, שהגיע ל'כיכר השבת', נשמע ר' זלמן מתאר את אחד מהרגעים הדרמטיים שחווה בתוך הזוועה. וכך הוא סיפר: "הייתי יחד עם אחי, אלימלך, במחנה העבודה יבישוביץ, שכונה באידיש 'מחראת פחם'".

"אבא מאוד נחלש, והם החליטו לשלוח אותו חזרה לקצת זמן, 'להבריא את עצמו', אבל זה היה לשלוח אותו ל...עולם הבא, אחרי יום!".

"אנחנו לא רצינו להאמין, עד הרגע האחרון", נמשך הסיפור המרטיט: "שמענו על כך שבוע לפני זה, ואמרנו: לא נשלח את אבא ככה, בלי אוכל, והתחלנו לאסוף לחם. קיבלנו כולנו 250 גרם לחם ביום, ואני ואחי חסכנו, כל אחד לקח חתיכה".

אך כאמור מאמץ אדיר זה, למען האב, לא עזר, והוא הצטרף לששת מיליוני הקדושים שנשמתם עלתה לגנזי מרומים בסערת הימים הנוראים ההם.

עם נכדו, ישראל (באדיבות המצלם)

"עם הסתלקותו לאחרונה, בגלל נגיף הקורונה בו כנראה נדבק במסיבת פורים, אין ספק שזכות זו של 'כיבוד אב' במסירות נפש של ממש, תצטרף לשאר זכויותיו הרבות שקיים בימי חייו, ותעמוד לו לטובה בעולם האמת", אומרים ל'כיכר השבת' בני משפחתו, המתקשים לעכל את פטירתו.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר