קורע לב • צפו

הבן זעק בהלווית אביו: הקב"ה, די! אנחנו לא יכולים יותר

הצהריים (שני) הובא למנוחות בארה"ב הגאון הרב אריה לייב קאטץ זצ"ל שנפטר מנגיף הקורונה. במהלך הלוויה נשמעה זעקת בנו שפנה לה' שיאמר די לצרותיו של עם ישראל (קורונה, בעולם)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(צילום: הערשי רובנשטיין ומתוך השידור החי)

לוויה כואבת התקיימה הערב (שני) בארה"ב. הגאון רבי אריה לייב (לייבל) קאטץ זצ"ל הובא למנוחות לאחר שנפטר מנגיף הקורונה. בנו ר' יעקב, הספידו בדברים שריגשו את קהל המשתתפים המצומצם.

היום הלך לבית עולמו הגאון הרב אריה לייב (לייבל) קאטץ זצ"ל, מרא דאתרא 'קהילת זכרון יוסף' בבורו פארק וראש ישיבת 'חסדי תורה'. הדריך אלפי חתנים, וחיבר את הספר החשוב 'אוהל אריה' על הלכות אבלות וטהרת המשפחה.

הרב אריה לייב קאטץ זצ"ל. צילום: הערשי רובנשטיין

הלוויתו התקיימה הצהריים (שעון ארה"ב) בבית הלוויות 'פלוראל פארק' שבניו בראונסוויק, ניו ג'רזי. בני משפחתו השתתפו בלוויה תוך שמירת מרחק כנדרש בעקבות נגיף הקורונה. שידור חי הועבר לבני קהילתו תלמידיו ומכריו הרבים.

הבן ר' יעקב הספידו בדברים שריגשו את כל הנוכחים: "אבא אף פעם לא רצה כבוד מאף אחד", אמר הבן ר' יעקב. "הוא שמר על כבודם של גדולי ישראל ולא הסכים לדבר על אף אחד, לא על הרבי מחב"ד ולא על הרב שטיינמן.

"אבא שלי מעולם לא נהנה מהעולם הזה, לא יצא לאכול. כל מה שהיה אכפת לו זה רק מאנשים אחרים. אבא היה חולה ובפסח כל מה שעשינו היה לקרוא תהילים ולהתפלל לרפואתו. בליל הסדר הבן שלי מוישי הרים פרח וביקש מה' שהקורונה תחלוף מאיתנו"

הבן ר' יעקב מספיד

וכאן זעק הבן זעקה שהחרידה את כולם: "250 משפחות נשארו ללא אישה, ללא אבא או אימא. מאות יתומים, עשרות אלמנות. הקב"ה שולח לנו מסר: יהודים תתעוררו! בבקשה ה' אני מבקש ממך, סגרת את בתי הכנסיות ונתת רשות למלאך המוות להשחית, אנא ה' אני מתחנן: די!! אנחנו לא יכולים יותר".

בנו הצעיר הרב שרגא הספיד ואמר: "בחיים הוא לא אמר לשון הרע על אף אחד. אם מישהו אמר משהו על גדולי ישראל מיד הוא היה גוער בהם. אנחנו יודעים שכל מה שאתה רוצה הוא שנגדל בתורה. אנחנו לא יודעים איך נמשיך מפה.

הבן הצעיר הרב שרגא בהספד

"יהי רצון שתהיה מליץ יושר ותפלל לפני כיסא הכבוד על כל הצרות, האלמנות והיתומים שיש כעת בכלל ישראל". סיים הבן הרב שרגא בכאב.

גם נכדו ר׳ נתן אינגבאר הספידו בדברים והזכיר את סבו שהיה מתקשר אליו ושואל: "נו, אתה עושה שטייגען?". הנכד סיים בבקשה מכולם להתחזק בתורה וביראת שמיים כמו שהסבא תמיד דרש מכולם ויהא זה לעילוי נשמתו.

הנכד מספיד
הרב קאטץ בשנת תשמ"ב, מלמד תלמידים
בניין קהילת זכרון יוסף

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר