לכאבים, לעור מגורה ולמצב רוח: 7 שימושים למי ורדים

למי ורדים תכונות אנטי בקטריאליות ואנטי דלקתיות. בנוסף על כך, נוגדי החמצון שבהם הופכים אותם לשחקן מרכזי בכל הקשור לשיפור הבריאות והעור. הנה 7 יתרונות שיש להם (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

אפשר להריח את הוורדים בפארק ואפשר להשתמש בהם בשגרת היום-יום לצרכים שונים. מי ורדים קיימים כבר מאות שנים ומהווים חלופה טבעית לחומרי ניקוי, בשמים ועוד. תכונותיהם האנטי דלקתיות, אנטי בקטריאליות ונוגדי החמצון שבהם הופכים אותם לשחקן מרכזי בכל הקשור לשיפור הבריאות והעור. להלן 7 יתרונות שיש במי ורדים שכדאי לדעת עליהם:

1. מי ורדים מרגיעים גירוי בעור

בין אם אתם מתמודדים עם עור רגיש, רוזציאה או גירויים אחרים, רוב הסיכויים שמי ורדים יכולים להקל על אי הנוחות שלכם. התכונות האנטי דלקתיות שבהם, כמו ויטמין A ו-C, מסייעות בהידרציה וריכוך העור, תוך הפחתת אדמומיות והסרת הצטברות של שומן ולכלוך. הם מועילים במיוחד לסובלים מאקזמה ורוזציאה, כאמור.

2. משפרים את מרקם העור

הזכרנו כיצד הם מסייעים בהפחתת אדמומיות, אך הם יכולים גם לעזור להפחית אקנה ולשפר את המראה. החל מהידוק נקבוביות ועד להחלקת קווים וקמטים עדינים, נוגדי החמצון שבהם (המכילים ויטמין C ו-E) ותכונות האנטי אייג'ינג (עם רמת pH נמוכה של 5.5) נותנים בוסט נוסף של לחות לעור (ומי לא רוצה קצת לחות?). תנו למוצר היופי הטבעי להתייבש ולהחיות את עורכם, תוך שמירה על בריאותו. ריסוס אחד ביום יכול למנוע יובש באזורים מסוימים בפנים.

3. מקלים על כאבי גרון

התקף שיעול אינו מהנה וגרון מודלק גורם לסבל של ממש. הוסיפו כמה טיפות של מי ורדים למשקה האהוב עליכם (או שתו אותם לבד) כדי להקל על לחץ בריאות, לפתוח את דרכי הנשימה ולהרגיע את כאבי הגרון. שבטים אמריקניים השתמשו בטריק זה במשך שנים רבות כתרופה לשיעול.

4. מעלים את מצב הרוח

למי ורדים יש תכונות נוגדות דיכאון, חרדה ומשככות כאבים שיכולות לעזור לכם להירגע ולשחרר לחץ. מחקר משנת 2016 מצא כי הרחת מי ורדים יכולה להפחית חרדה ולשלוח אותות מרגיעים למוח. אז בין אם אתם מניחים אותם ישירות על הפנים או מוסיפים אותם לתה שלכם, התרופה הטבעית הזו היא בדיוק מה שאתם צריכים בימים אלו.

5. מפחיתים כאבי ראש

ההשפעות מפחיתות הלחץ שבמי הוורדים יכולות לעזור להרגיע את כל כאבי הראש המציקים. פשוט משרים מטלית רחצה במי ורדים, מחממים אותה במיקרוגל ומצמידים את המגבת לראש במשך 45 דקות.

6. מסייעים בעיכול

מחקרים מראים כי נוגדי חמצון גבוהים הנמצאים במי הוורדים יכולים לעזור להקל על אי נוחות כלשהי שנגרמת עקב כאבי בטן ולפעול כאמצעי משלשל קל. לגמו מעט מי ורדים ותנו להם להקל על כל נפיחות, עצירות או בעיות עיכול אחרות.

7. משפרים את בריאות הפה

מוצר היופי הטבעי יכול לשמש גם כחלופה נהדרת למי שטיפת פה. התכונות האנטי דלקתיות שבהם עוזרות לחזק את החניכיים ומשפרות את בריאות הפה הכללית. הם יכולים גם להפחית את כל הכאבים הנובעים מכיבים, פצעים או בעיות שיניים אחרות. גרגרו מעט מי ורדים בפה מדי יום לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר