חילופי האשמות

ממשלת האחדות; לפיד תקף, בני גנץ עקץ

בעוד לפיד התנצל בפני כל מי ששכנע להצביע כחול לבן, וטען כי "לא הייתה הונאה כזו בתולדותינו", בני גנץ עקץ: "עדיף לנצח את הקורונה מאשר לנצח ברשתות חברתיות" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יממה אחרי החתימה על הקמת ממשלת אחדות בין בנימין נתניהו לבני גנץ, נאמו הערב (שלישי) השותפים הפוליטיים לשעבר, יאיר לפיד ובני גנץ.

ראשון נאם לפיד שאמר: "אני מתנצל בפני כל מי ששכנעתי אותו בשנה האחרונה להצביע לבני גנץ וכחול לבן. לא האמנתי שיגנבו את הקול שלכם ויתנו אותו לביבי. שבקול שלכם יקימו את ממשלת נתניהו החמישית".

"גנץ ואשכנזי אפילו לא העמידו פנים שאכפת להם מהקורונה. כל מה שנוגע באמת במשבר, הם ברחו ממנו בבהלה גלויה. אשכנזי, שאמר שהוא "נכנס מתחת לאלונקה". יהיה שר החוץ בזום. גנץ אמר, "הקרבתי קורבנות בפוליטיקה". אתה שנה בפוליטיקה, אתה בדרך לקומה ה-14 במשרד הבטחון. ראיתי קורבנות גדולים יותר".

לפיד תקף את גנץ: "לא היתה הונאה כזו בתולדות המדינה. במקום ישראל לפני הכל, הכסא לפני הכל. בשחיתות לא "נלחמים מבפנים". אם אתה בפנים, אתה חלק ממנה. אם אתה בפנים, אתה מושחת".

בני גנץ אמר בנאומו, "אנחנו עומדים מול המשבר הרפואי, הכלכלי והחברתי הגדול ביותר שידענו בעשרות השנים האחרונות. והמשבר הזה נחת עלינו - בזמן שבו אנו מתמודדים עם המשבר הפוליטי הקשה, העמוק והארוך ביותר שידעה מדינת ישראל. שלוש מערכות בחירות נטולות הכרעה, עם שיסוי חסר תקדים. שלוש מערכות בחירות – שבהן אף צד לא ממש הכריע".

"האמת העגומה היא שמדינה שלמה נמצאת מזה כשנתיים בשיתוק תחת ממשלת מעבר וכנסת מעבר. יש מי שרצו להמשיך להתגלגל לעוד ועוד מערכות בחירות ואולי להרגיש צודקים. יש מי שהעדיפו לנצח בפוליטיקה – מאשר לנצח את ההתמודדות עם משבר הקורונה".

הוא הסביר, "אני וחבריי לא יכולנו לעמוד מנגד. אנחנו בחרנו לשמור על הדמוקרטיה – ולהילחם בקורונה ובהשלכותיה. בחרנו לשמור על חופש הביטוי, על התקשורת ועל שלטון החוק".

גנץ הוסיף, "סיכון פוליטי גדול ככל שיהיה, לא מסיט אותי סנטימטר מהמטרה שקבעתי לעצמי – להיות משרת ציבור נאמן של אזרחי ישראל ומדינת ישראל. כי אזרחי המדינה חשובים ממנהיגיה. גורל המדינה חשוב מגורל מנהיגיה. עתיד המדינה חשוב מעתיד מנהיגיה".

"כולם מדברים מי השיג יותר בהסכם, מי השיג פחות, אך עבורי ההישג הגדול ביותר שאולי יהיה לממשלה הזו הוא שהאחדות תחלחל וקבינט פיוס לאומי יפעל ויקדם שלום בתוכנו. זהו הדבר החשוב ביותר בעת הזו לחברה הישראלית".

לסיום התייחס למי שהיה יריבו הפוליטי והפך לשותפו: "אני מבקש להודות בהזדמנות הזו לכל השותפים שאיפשרו לנו להגיע למהלך הזה עבור אזרחי ישראל – גם לראש הממשלה נתניהו עשה גם הוא מהלך משמעותי מבחינתו ציבורית ואישית. אני יודע שגם הוא שילם ומשלם מחירים עבור הצעד הזה".

"גם הוא כמוני היה צריך להפוך יריב פוליטי, לשותף בהובלה הלאומית. אני יודע עד כמה קשה היה לו לעשות את המהלך הזה למען אזרחי ישראל. הצלחנו ביחד להתגבר על המפריד למען המשותף ואני מודה לו על כך. החל ממחר נתחיל לקדם את הקמת הממשלה לטובת אזרחי ישראל ולמענם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר