עבר בהצלחה?

האיראנים טוענים: "שיגרנו לוויין צבאי לחלל"

משמרות המהפכה טוענים באתר הרשמי שלהם שהבוקר הם ביצעו בהצלחה שיגור של לוויין צבאי ראשון לחלל. בעבר נכשלו האיראנים כמה פעמים בכך ובמערב מתנגדים לניסויים (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שיגור לוויין, אילוסטרציה (צילום: SpaceX)

האיראנים מדווחים כי שיגרו לראשונה לוויין צבאי לחלל. בעבר נכשלו האיראנים כמה פעמים בניסיונות להביא לוויין לחלל אך הפעם על פי האתר הרשמי של משמרות המהפכה הניסוי בוצע בהצלחה באמצעות שיגור בן שני שלבים.

במערב ובארה"ב רחוקים מלהיות מאושרים מהבשורה, שיפור יכולות הטילים של איראן נועדה לטענת ארה"ב לצורך שימוש בטילים גם לנשיאת ראשי נשק מתקדמים.

בסוכנות הידיעות האיראנית "מהר" דווח הבוקר כי שמו של הלוויין ששוגר הוא "נור-1", וכי הוא שוגר באמצעות כן השיגור "קאסד", שיוצר באיראן עצמה. לפי הדיווח, השיגור נעשה הבוקר.

טיל איראני מתקדם 'ראאד'

האיראנים נמצאים בימים אלו במשבר כלכלי חמור בשל חידוש הסנקציות האמריקאיות עליהם לצד ההתמודדות הקשה מול נגיף הקורונה שמכה במדינה אך עדיין לא גורם לאיראנים להפנות את משאביהם למען האזרחים שבמצוקה כשהם ממשיכים בפיתוח צבאי מתקדם.

האיראניים כאמור נכשלו כבר כמה פעמים בשיגור לוויינים לחלל, לפני כמה חודשים נכשלו האיראנים בשיגור הלוויין 'זפאר' ובשנה שעברה נכשלו שני ניסיונות איראניים לשגר לוויינים. כזכור, באוגוסט שעבר התפוצץ טיל במתקן שיגור לוויינים של איראן, אך זו הכחישה שגם לוויין נהרס באירוע. בטהרן אישרו שהטיל התפוצץ רק לאחר שהנשיא האמריקני דונלד טראמפ חשף תמונה מפורטת למדי מההרס באתר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר