ברקע ההגבלות

יוזמה: הגעה לרשב"י בל"ג בעומר ברכבים סגורים

ההשתתפות בהילולת ל"ג בעומר בציון הרשב"י במירון לא תתאפשר כבכל שנה, זה כבר ברור, לאור המאבק בהתפשטות הקורונה, אך יוזמה מעניינת מנסה לאשר עלייה להר בכל זאת. כל הפרטים (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג)

בעוד שנראה כי את ל"ג בעומר הקרב ובא יחגגו ציבור העולים מדי שנה למירון בביתם, יש מי שמנסה לקדם יוזמה חדשה לפיה תהיה אפשרות לאלפי רכבים לעלות להר מירון.

התכנית שהגה ר' יעקב חיים מילר, אחד מהאחראים הקבועים על ארגון ההילולא, תחייב את הנוסעים להישאר בתוך רכבם, שם יוכלו לומר פרק תהלים בסמוך לכניסה לציונו של רשב"י, ומיד לאחר מכן ייצאו חזרה מהישוב.

לדברי מילר, בדיקה שערכו עבורו כמה מהנדסי תנועה העלתה, כי כארבעת אלפים רכבים יוכלו להגיע בכל שלוש שעות לאזור הציון. אלו ייסעו בשיירה רצופה, על מנת לאפשר ליושבי הרכב לומר פרק תהלים ולרדת מיידית מההר, בלי התעכבות מיותרת, ובכך יתאפשר לעשרות אלפי מתפללים להגיע לקבר הרשב"י במשך 40 השעות בהו מתקיימת ההילולא.

ה'הדלקה' המרכזית בציון, בשנה שעברה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשיחה עם 'כיכר השבת' הוא מפרט: "כדי למנוע עומסי תנועה כבדים, יש אפשרות לווסת את התנועה באמצעות רישום מסודר של מספר הרכב במערכת אוטומטית, שתספק לנרשם את זמן ההגעה למירון לפי חלוקה ל-40 שעות, כאשר מערב ל"ג בעומר ועד למוצאי ההילולא ינועו אלפים רבים של רכבים במעלה ההר ובחזרה".

"האנשים יצטרכו לקחת בחשבון את האפשרות לעמידה בפקקי תנועה, אבל כפי שאנו רואים שיש הרבה עם מסירות נפש, שלמרות הקשיים הרבים נוסעים לציונו של רבי נחמן מברסלב בראש השנה, כך גם כאן: אנשים שרוצים לעלות בכל מחיר ביום ההילולא למירון, יוכלו לעשות זאת - כמובן בהתאם להנחיות של משרד הבריאות בכל מה שנוגע למספר היושבים ברכב, וכמובן בכפוף לקמפיין הסברה מאסיבי לציבור".

בנוסף, מציין מילר, "אין ספק שאנשים רבים צפויים לנסות ולהגיע בכל כוחם למירון בל"ג בעומר, חלקם אף תוך כדי סכנת נפשות של הליכה דרך ההרים והיערות, ולכן ראוי לחשוב על פתרון מתאים".

כעת, כך נודע ל'כיכר השבת', ממתין היזם הנמרץ לאישורם של כלל הגורמים הרלוונטיים, אליהם פנה בתקווה שיסכימו לדבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר