פתח תקווה

החשכת הרחוב: תקלה, או מכוון נגד חרדים?

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג טען למשרד הפנים כי החשכת השכונה החרדית - תקלה. אך בתגובה לתקשורת הכריז כי מדובר במהלך מכוון - המעורר את זעם החרדים (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: מהרשת על פי סעיף 27)

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, עורר השבוע את זעמם של תושבי העיר החרדים כאשר החליט להחשיך חלקים גדולים מהעיר בשעות הלילה.

אלא שתושבים חרדים הבחינו כי השכונה שלהם "גני הדר" מוחשכת ואילו השכונה הסמוכה "עמישב" מוארת. התושבים זעמו וטענו כי מדובר בהתנכלות מכוונת של ראש העיר לציבור החרדי שלא בחר בו.

נציגי יהדות התורה אליהו ברוכי וישראל פרידמן טענו כי מדובר "בהחלטה עצמאית של ראש העיר שאינה מגובה בשום החלטה או הנחיה של משרד הבריאות או כל גורם אחר, ושאין לה כל מקבילה בכל רשות מקומית אחרת".

הנציגים החרדים טענו עוד, כי "כל עין יכולה להיווכח, שקיימת אפליה קשה ובולטת בעניין זה בין שכונות בעלות אוכלוסיות שונות. בשכונת גני הדר החרדית, למשל, קיימת האפלה מוחלטת ותאורת הרחובות אינה פועלת כלל, ואילו בשכונות סמוכות התאורה פועלת כרגיל! לצערנו אין ספק כי אין מדובר ביד המקרה בלבד".

אלא שכאן הסאגה רק מתחילה. בתגובה לנציגים החרדים לא התנצל ראש העיר על ההתנהלות המפלה מול המגזר החרדי והנה תגובתו:

"מטרת החשכת חלק מהרחובות היא אחת - לגרום לאנשים להישאר בבתיהם ולמנוע את המשך התפשטות הנגיף. יחד עם זאת, אין עלטה מוחלטת מהסיבה הפשוטה שיש אור מהבתים".

"חשוב לציין, כי התאורה במגרשים וברחובות מזמינה אנשים לצאת מן הבתים וכן להפך. במקביל, תוגברו סיור השיטור בכל רחבי העיר כדי למנוע פריצות לעסקים וכיוצא בזה. כפי שקרה ביוזמות אחרות שראש העיר קידם במסגרת ההתמודדות מול המגיפה, גם במקרה הזה פתח תקוה פורצת דרך. בניגוד לפופוליסטים בגרוש, ראש העיר מחויב לבריאות התושבים ואף מסכן את בריאותו שלו בכך שהוא יוצא לשטח ומוודא מקרוב כי הנחיות משרד הבריאות נשמרות ונאכפות. כך היה וכך ימשיך להיות כל עוד הנגיף עדיין מכה".

אלא של'כיכר השבת' הגיעה תגובתו של ראש העיר רמי גרינברג למשרד הפנים בה הוא כבר מודה שהחשכת הרחובות הייתה תקלה וטען כי "בחלק מהמקומות המרכזייה של התאורה הייתה מחוברת לתאורת רחוב, מה שגרם לתקלה בהחשכת הרחובות".

סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר