בציוץ טוויטר

טראמפ מאיים: נשמיד ספינות קרב איראניות

אחרי התקרית הימית החריגה, כאשר כמה כלי שיט איראניים התקרבו בצורה מאיימת לספינות אמריקאיות, מאיים הנשיא טראמפ: "הנחיתי להשמיד כל ספינת קרב של איראן" (בעולם)

תיעוד התקרית הימית (צילום: מתוך יוטיוב)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, משגר היום (רביעי) איום חריף לעבר איראן באמצעות ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, בו הודיע כי הנחה להשמיד את כל ספינת קרב איראנית, שתטריד אניות אמריקאיות.

האזהרה מגיעה שבוע אחרי ש-11 ספינות צבא איראניות, השייכות למשמרות המהפכה (IRGC) התקרבו בצורה מאיימת לספינות אמריקאיות במפרץ הפרסי.

בצי האמריקאי אמרו כי הייתה זו פעולה "מסוכנת ופרובוקטיבית" מצד האיראנים, אך בטהרן הגיבו כי כי האמריקאים צריכים לעזוב את האזור.

באותה תקרית, 11 ספינות האיראניות התקרבו לשש ספינות אמריקניות בעת פעילותן עם מסוקי הצבא. בשלב מסוים, הגיעו הספינות האיראניות למרחק של עשרה מטרים מספינה של משמר החופים, ה"מאווי".

כלי השיט האמריקניים העבירו אזהרות דרך הקשר, הפעלת סירנות והפעלת רעשים אקוסטיים ארוכי-טווח. כלי השיט האיראניים עזבו את האזור כעבור כשעה.

בהודעת הצי נמסר אז כי "המעשים המסוכנים והפרובוקטיביים של משמרות המהפכה מגברים את הסיכון לחישובים מוטענים ולהתנגשות, והם לא עולים בקנה אחד עם האמנה על התקנות הבינלאומיות למניעת התנגשויות בים".

שר החוץ מייק פומפאו הגיב באותו יום: "אנחנו מעריכים מהי התגובה הטובה ביותר וכיצד להעביר את חוסר שביעות הרצון שלנו ממה שקרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר