אור ירוק

מזכיר המדינה האמריקני: "סיפוח יו"ש? החלטה ישראלית"

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו הביע את שמחתו על הקמת הממשלה החדשה בישראל, ואמר כי היא זו שתחליט אם לספח את יו"ש: "את עמדותיי אשמור לחדרים סגורים", הבהיר (מדיני)

(צילום: Hadas Parush/Flash90)

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו אמר הערב (רביעי) כי הוא שמח על הקמת ממשלת נתניהו-גנץ, והבהיר כי ישראל היא שתחליט האם לספח את שטחי יו"ש.

לדבריו, ארה"ב תציג לממשלת ישראל את דעתה בפורומים סגורים, אך ההחלטה תתקבל על ידי ישראל. "ארה"ב תדון עם ישראל בנושא באופן הדוק", הוסיף.

בהתייחסות לממשלה החדשה אמר: "אנחנו מרוצים שיש כעת ממשלה בישראל. למדנו את פרטי ההסכם ונרצה לעבוד ביחד שני המנהיגים. זאת תוצאה טובה לישראל ולאיזור".

פומפאו ונתניהו, בפגישה בעבר (צילום: לע"מ)

את הדברים אמר פומפאו במהלך מסיבת עיתונאים בוושינגטון, שם התייחס להצלחת איראן לשגר היום לוויין צבאי ואמר: "איראן צריכה להיות אחראית לדבר הזה. יש להם ארגון צבאי שמוגדר בארה"ב כארגון טרור - והיא אפשרה לו לשגר לוויין".

בדבריו התייחס לקריאות להסיר את הסנקציות מאיראן בשל משבר הקורונה שם ואמר "אנחנו רואים שלשלטון באיראן יש כסף ומשאבים להמשיך ולהפיץ טרור באיזור ולהמשיך בפעילות הבליסטית שלו חרף אתגר הקורונה".

"האחריות של ממשלה היא קודם כל לטפל בציבור שלה בעת משבר ומכיוון שאיראן ממשיכה לתמוך ולממן טרור, לא נוותר על המשך הסנקציות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר