סגר על נתיבות?

בגלל סעודה בפסח בניגוד להנחיות: הקורונה התפרצה

התפרצות קורונה משמעותית בלב הקהילה החרדית בנתיבות, באזור הישן של העיר, בעקבות סעודות ליל סדר רבות משתתפים ואורחים. החשש: המקום יוכרז כ'שטח מוגבל'. במקביל, התפשטות ניכרת גם בבית שמש ובאשדוד (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
סעודת ליל הסדר. אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

כעשרים מבני הקהילה החרדית בנתיבות חלו לאחרונה בקורונה, ובעיר חוששים כי התפשטות הנגיף בעיר תוביל בסופו דל דבר להכרזה עליה כ'שטח מוגבל', כפי שאירע בבני ברק.

ל'כיכר השבת' נודע, כי התפרצות הקורונה מתרחשת בימים אלו באזור של השכונה הוותיקה בנתיבות, שהוקמה על ידי הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל, אך כיום מאוכלסת בעיקר על ידי זוגות צעירים רבים.

הכל החל בחג הפסח, אז שתי משפחות בקהילה אירחו אנשים נוספים בבתיהם לסעודת ליל הסדר, זאת בניגוד להנחיות של משרד הבריאות, שאף הוביל להכרזת הממשלה על עוצר ביום זה.

חלפו מספר ימים, ולאחר החג החלו כמה מהתושבים, מאותן משפחות, לחוש ברע, ובדיקה שערכו גילתה כי הם חלו בקורונה. מתברר, כי מבין האורחים היו מי שנשאו בגופם את הנגיף, ועדיין לא ידעו על כך בליל הסדר, וכך הדביקו את המקומיים.

נכון לעכשיו כבר נמנו באזור כעשרים חולי קורונה, ובעיריית נתיבות שבראשות ראש העיר יחיאל זוהר מביעים חשש עמוק כי בהמשך לא תהיה ברירה אלא להטיל 'סגר' על המקום, על ידי משרד הבריאות שהפרת הוראותיו הובילה למצב הנוכחי.

תור לביצים בבית שמש, בערב פסח (קרדיט - בהתאם להוראות סעיף 27א)

בתוך כך, מהנתונים הרשמיים עולה, כי בעיר בית שמש ניכר גידול של כמעט 50 אחוזים בקצב הנדבקים בנגיף.

אחד מכל 300 תושבים בעיר נדבק בקורונה, וקיימת הערכה כי מאות חולים עם תסמינים נמצאים בשכונה של החרדים הקיצונים הממעטים לגשת להיבדק.

גם בעיר אשדוד, מתברר, ישנה עלייה משמעותית במספר חולי הקורונה: רק ביממה האחרונה עלה מניינם בעשרה חולים חדשים.

בשל כך, ובעקבות התרופפות בשמירת הנחיות הבריאות מצד הציבור, גורמי החוק בעיר שוקלים להגביר את אכיפת 'צו בריאות העם' והטל קנסות על המפר אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר