התפתחות מסעירה

אלדד: מנדלבליט נגדי, בגלל 'מידע מטריד' שאני בודק לגביו

ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, טוען כי הדרישה של היועמ"ש מנדלבליט להדיח אותו, באה אחרי שהתגלה לו שאלדד בוחן מידע מטריד לגביו - כך חושף עמית סגל (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מנדלבליט ודן אלדד (צילום: לע"מ)

סערה אדירה במערכת אכיפת החוק: דן אלדד, ממלא מקום פרקליט המדינה, טוען כי הדרישה של היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט לא להאריך את כהונתו, נגועה בשיקולים אישיים פסולים.

לדברי אלדד, כפי שחשף פרשן 'חדשות 12' עמית סגל, היועמ"ש אביחי מנדלבליט גיבש את עמדתו לגביו לאחר שנודע לו כי אלדד בוחן עליו "מידע מטריד".

כזכור, מוקדם יותר היום התחדש המאבק בין שני האישים הבכירים, כאשר מנדלבליט הודיע כי "קיימת מניעה משפטית" להאריך את כהונתו של אלדד כממלא מקום פרקליט המדינה.

בשלושת החודשים האחרונים התחזקתי בדעתי כי דן אלדד לא מתאים לתפקיד, פירט היועמ"ש - שהסביר: "התגלו כשלים ערכיים מקצועיים וניהוליים בעבודתו של אלדד" - שכזכור מונה במהלך דרמטי בידי שר המשפטים אמיר אוחנה.

"הפרקליטות שבתוך הפרקליטות": נאומו המכונן של שר המשפטים (צילום: דוברות)

כעת, בתגובה רשמית של אלדד לחשיפה המטלטלת על מניעיו של מנדלבליט, נכתב: "אמון הציבור במערכת המשפט חשוב מכבודי האישי. על כן, תגובתי, בשלב זה, מצומצמת. בהמשך אגיב לכל טענה, חסרת שחר ככל שתהיה, גם אם היא נכתבה לצערי על ידי היועץ המשפטי לממשלה".

"לפני החג הגיעה ללשכתי פנייה מעיתונאי, העוסקת בעניינו של אביחי מנדלבליט. כדי שאוכל להשיב לפנייה ביקשתי לבחון את החומר הקיים מהעבר בנושא זה בלשכת פרקליט המדינה. מהחומר עלתה לכאורה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לטיפול בעניינו של מנדלבליט".

"בימים האחרונים עדכנתי את הגורמים הרלוונטיים בדבר כוונתי להעמיק חקר בנושא בטרם אשיב לפנייה.
אין לי ספק באשר למניעים לבחירה בניסוח האלים והמסולף כלפי. מהיום הראשון למילוי המקום עשה אביחי מנדלבליט כל דבר אפשרי על מנת לחבל בעבודתי, ולהפריע לתפקודי התקין. כעת הוא מלין על תוצאות התנהלותו שלו".

"העובדה שנודע לי על המכתב מהתקשורת, אומרת הכל. היא מלמדת מי פועל ביושרה, ענייניות ודרך ארץ, ומי לא.
אף גורם לא הרתיע אותי מעולם מלבצע את שליחותי בפרקליטות ללא מורא וללא משוא פנים, וכך יהיה גם בהמשך", סיים דן אלדד, מ"מ פרקליט המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר