"לא התנגדתי לסגר"

הקורונה מכה במגזר החרדי; מאיר רובינשטיין בראיון

נגיף הקורונה מכה בערים החרדיות, מה שהוביל את משרד הבריאות להטיל סגר על הערים עם התפרצות גדולה • ראש עיריית ביתר עילית מדבר על הסגר והחובה להידברות (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(ניהול: אריאל ליבא )

עם תחילת משבר הקורונה מצאה את עצמה העיר ביתר נכנסת לסטטיסטיקה הבעייתית של עיר עם נתוני תחלואה גבוהים, כעת, אחרי ששוחרר הסגר ואחוז המחלימים עולה, ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין מתארח בתוכנית המוניציפאלית של 'כיכר השבת' ועונה על הכל.

תחילה מספר רובינשטיין את הנתונים: "יש לנו 241 חולים, 50 החלימו, 100 במלונות. אנחנו בקצב של 1.17 אנחנו במגמת ירידה ב"ה. אנחנו בעליה בבדיקות של התושבים. אנחנו במגמת ירידה".

מה קרה בביתר שהצטרפה לסטטיסטיקה הזאת?

"אנחנו בעליה לצורך ירידה. אנחנו מתרחקים ככל שהימים עוברים. בציבור החרדי ברגע שאחד נדבק הוא מדביק אתו עוד מניין שתיים, כי גרים יחד בדירות לא גדולות ומתחככים אחד עם השני, הופתעתי לטובה. חששתי בתחילת המשבר שהמספר יהיה הרבה יותר גבוה".

תמכת בסגר?

"לא התנגדתי לסגר על העיר ביתר. החיים צריכים לזרום גם בסגר. יש אנשים לא חיוניים שהיו צריכים להישאר בבית כשהממשלה החליטה אחרת אנחנו לא נחמיר יותר מהממשלה".

פרוש הוביל את הקו נגד הסגר. אתה כפוף לו פוליטית

"כולנו היינו בעד שחרור הסגר, השאלה איך עושים את השחרור, ככל שמרחיקים את האנושות אחד מהשני זה יכול רק לעודד ריפוי ולא ההיפך. סגר ברוטלי ללא הידברות וללא תיאום זה יכול להביא רק תוספת תחלואה. אנחנו אומרים את אותו הדבר".

עוד מוסיף רובינשטיין: "הנתונים מדברים בעד עצמם. 70 אחוז מהחולים בעיר הם מאותה משפחה. כל משפחה שיש שם חולה אחד, 70 אחוז מהמשפחה חולים. לא הופתעתי לרעה. פחדתי מהרבה הרבה יותר רגוע".

"לגבי המשמעת, יש כאן משמעת לאורך כל הזמן מניינים מהמרפסות. לא היה מניינים שהפרו משמעת. כוחות הביטחון הצבא והמשטרה הסכימו עם הנתון הזה".

באשר למצב הכלכלי של תושבי עירו אומר רובינשטיין: "יש אנשים שהיה להם עסק משגשג והגיעו לחרפת רעב. מדי יום אני נתקל בזה".

"רק אתמול החליט משרד הפנים על אפשרויות פטור לבעלי עסקים מארנונה. קיימתי ישיבה עם הנהלת העיר וקיבלנו החלטה והודענו על כך אפילו שזה גורם לנו נזק של מיליוני שקלים, כל מה שאפשרי על פי חוק אנחנו נעש

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר