האזינו לרבי

האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג תקף את הטובלים במקווה והמתפללים בציבור: "אלו רוצחים ממש!"

המקפידים על תפילה בציבור וטבילה למרות סכנת הקורונה, סופגים כעת ביקורת קשה ביותר מפיו של האדמו"ר מצאנז-קלויזנבורג: "תראו כמה יהודים נפטרו; מי רוצה להיות חלילה רוצח?" • האזינו (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
שיחתו הנוקבת של האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג (תמונה: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

האדמו"ר מצאנז-קלויזנבורג, המנהיג את קהילתו בברוקלין שבניו יורק, ארה"ב, יוצא בחריפות רבה נגד האנשים המזלזלים בהנחיות שנועדו להישמר מפני נגיף הקורונה הקטלני, שהפיל חללים רבים, במיוחד באזור מגוריו.

בשיחת הדרכה מיוחדת שמסר לחסידיו, אמר הרבי - אחיו של האדמו"ר מצאנז בישראל - כי הזלזול בנושא הוא "'קלות ראש' של ממש, כפי שיש הרבה אנשים שנוהגים ב'קלות ראש' בדברים נוספים. אדם לא בעל הבית על גופו, ואין לו רשות להרוג את עצמו, כפי שנכתב 'המאבד עצמו לדעת אין לו חלק לעולם הבא'".

"פתאום הם נהיו צדיקים...", תקף האדמו"ר, ותהה: "בדברים אחרים הם גם צדיקים כל כך? התורה הזהירה מאוד בנושא של שמירת הנפש והגוף, והמסכן עצמו, כאילו מואס ברצון בוראו. אין לך זלזול יותר מזה".

הרבי ציין כי בוודאי ש'תפילה בציבור' זהו דבר חשוב, אבל "זה רק כשהמצב מאפשר". בשלב זה הוא התחנן בכאב: "תרחמו על עצמכם ועל בני הבית שלכם, תראו כמה יהודים נפטרו, תרחמו על אימא ואבא שלכם; מי רוצה להיות חלילה רוצח אדם, אפילו בשוגג?", שאל הרבי בכאב.

"אני יודע שיהיו כאלו שיגידו שאני פרנואיד ושעבר עלי משהו", הוסיף האדמו"ר מצאנז-קלויזנבורג, "אבל להם אני אומר: 'מצווה שיהיה שוטה בכל ימיו - ואל יעשה רשעה אחת בכל ימיו'. הרי להלכה נפסק שמחללים שבת לטובת חולה, גם אם זה רק לטובת חיי שעה, דהיינו גם אם הוא יחיה רק עוד 10 דקות, וכאן אנשים מרשים לעצמם לזלזל בחיים שלמים של אנשים?".

לאחר מכן הסביר הרבי, כי תחילה, כשעדיין לא ידעו את חומרת הנגיף, היה אפשר להבין את אלו שמתעקשים לא לשמוע להנחיות, אך נכון לעכשיו, שכולם כבר רואים את התוצאות הקשות, יש להישמר מאוד, ולצאת לרחוב רק לצורך חיוני ממש, וכמובן בהגנה ראויה כפי הנחיות הרופאים, ותוך שמירה על היגיינה מקסימלית.

טבילה אסורה ב'מקווה כלים' (ללא קרדיט)

"ישנם אנשים שאומרים ש'שלוחי מצווה אינם ניזוקים', וכמובן שמי שטוען כך מראה שהוא 'בור ועם הארץ', משום שהגמרא אומרת כבר כי היכן שיש אפשרות להינזק, אסור להעמיד את עצמו בסכנה, גם בנושאים של מצווה", תקף האדמו"ר.

את דבריו הללו חתם הרבי מצאנז-קלויזנבורג במשפט נוקב: "אדם צריך לעשות ככל שידו מגעת בנושא השמירה על גופו ונפשו, ולא להקשיב לכל השוטים והטיפשים שטובלים במקוואות, או במקוואות כלים; אלו אנשים רוצחים ממש!".

האזינו לשיחת הרבי

  • הסרטון שבידיעה הופץ ברשתות החברתיות, וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר