למידה מרחוק?

בעקבות 'כיכר': 'הוועדה' מצאה רעיון מעצבן

לאחר תחקיר 'כיכר השבת', שהציף את בעיית 'קווי התוכן', לילדי מוסדות החינוך החרדי. וועדת הרבנים לענייני תקשורת, מבקשת מההורים לא להשתמש בנייד בזמן הלימודים (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Zack Wajsgras/Flash90)

בעקבות הנגיף המתפשט, הילדים בחינוך החרדי נאלצים ללמוד דרך קווי התוכן של תלמודי התורה או בתי הספר, ולא כמו בשאר מוסדות החינוך על ידי צפייה בשיעור מקוון. אלא ש'וועדת הרבנים', הודיעה, כי הדבר נעשה בשל העומס, והם מבקשים מההורים לא להשתמש בטלפונים בשעות הלימוד.

במכתב הוועדה נאמר כך: "בעקבות ריבוי הקווים ללמידה מרחוק עבור מוסדות החינוך, ישנם בימים האחרונים קשיים רבים בהתקשרות לקווים אלו, הדבר נובע מעומס רב על המערכות".

"משכך", מוסיפים בוועדה, "התבקשנו על ידי מנכ"ל המשרד מר נתי כהן לבקש מהציבור להימנע לעת עתה משימוש בקווים הסלולריים לדברים שאינם נחוצים בשעות בהם מתקיימים הלימודים (בין 8 בבוקר ל – 3 בצהריים), ובכך לאפשר לתלמידים להשתמש באותם שעות לצורך למידה".

כזכור, בשבוע שעבר, פורסם ב'כיכר השבת' תחקיר מקיף על התופעה הבלתי נסבלת של קווי הלמידה המשובשים לציבור החרדי.

לפי תחקיר 'כיכר השבת', הבעיה לא נעוצה שם. לפי טענות של בכירים העוסקים בתחום ומעורים בפרטים, התקלות נוצרות שוב ושוב, ככל הנראה, רק בשל תאוות הכסף של כמה וכמה גורמים.

הכתבה שעלתה בנושא

בדרך כלל, הדיל במסגרתו מרוויחים מפעילי הקווים עובד כך: ספקיות התקשורת משלמות, על פי חוק משרד התקשורת, דמי קישוריות אחת לשנייה, עבור כל דקת שיחה שמבצעים לקו של הרשת המתחרה.

לדוגמה: אם חייגתם מהסלולרי שלכם לטלפון קווי, חברת הסלולר תשלם בתמורה לחברה הקווית, וכך גם אם חייגתם לדוגמה מחברה סלולרית אחת לאחרת.

בימים כתיקונם, החברות לא מפסידות כסף על דמי הקישורית, כי בדרך כלל אצל רוב אזרחי מדינת ישראל, יש איזון בין השיחות נכנסות ליוצאות, ולכן חברה איקס, שמוציאה מהכיס דמי קישורית לחברה המתחרה, תקבל את דמי הקישורית בחזרה ממנוי אחר שביצע שיחה.

הבעיה מתחילה, כאשר יש קו שמקבל רק שיחות נכנסות - כדוגמת קווי התוכן של מוסדות הלימוד החרדיים - בהם אין זום ומשתמשים רק בקווי הטלפון.

במקרה כזה, חברות התקשורת רק מפסידות, ורק הספק המקבל את השיחות הוא המרוויח.

הבעיה הינה ייחודית לציבור החרדי בשל חוסר השימוש באינטרנט והוצאת שיחות רבות לקווים משפחתיים, קווים של החסידות וקווי נייעס, נוסף לכל העומס כעת בימי הקורונה התווספו גם השיחות למוסדות הלימודים.

לטענת גורמים המכירים את התחום, לספקי התקשורת יש מנגנוני הגנה. כלומר, מנגנון המזהה כמות גדולה של שיחות שיוצאות למספר מסוים - ואז הם רואים שהם צריכים לשלם עליו הרבה כסף והם רק מפסידים עליו. לכן, הם מעדיפים להגביל את התנועה לקו הזה.

כתוצאה מכך, הילד בחיידר שרוצה לשבת ולשמוע שיעור מהמלמד, חווה ניתוקים או קשיים רבים בשמיעת השיעור ויצא שכרו בהפסדו.

בכיר בחברות התקשורת אומר ל'כיכר השבת': "הבעיה פה שמשרד התקשורת לא מאפשר לספקי התקשורת עבור הנזק הזה, כסף עבור הלקוח - גם לא בהצהרה מראש, מה שגורם להפסדים כספיים רבים לחברות - שלא באשמתן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר