פתיחת הזמן • צפו

ראש הישיבה הגר"ש כהן זעק: "איך אנחנו יכולים לחיות"

בשיחת פתיחת זמן קיץ, נשא ראש הישיבה הגר"ש כהן שיחה ממעמקי ליבו וזעק: 'איך אנחנו יכולים, תשמרו על בניכם, שישבו ללמוד אפי' בבית, עד שה' יתן לנו אפשרות לחזור' (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

נשיא מועצת חכמי התורה וראש ישיבת פורת יוסף, הגר״ש כהן, מסר שיחת 'פתיחת הזמן' לעולם הישיבות מביתו ואמר: "בעוונותינו הרבים שהקב"ה הביא אותנו למצבים כאלה, איך אנחנו יכולים לחיות", וקרא להורים: "שמרו על בניכם, שישבו ללמוד אפי' בבית, עד שהקב״ה ייתן לנו את האפשרויות לחזור לשיעורי תורה".

בשעות האחרונות, שעת פתיחת זמן קיץ, בהיכלי הישיבות והכוללים, שעל פי הוראת גדולי הדור ובהתאם להנחיות גורמי הרפואה לא נפתחו עקב המצב, ראשי הישיבות וראשי הכוללים עלו למעונו של ראש הישיבה לשמיעת דברי חיזוק ושיחת 'פתיחת הזמן' אשר הועברה בשידור חי דרך המערכות הטלפוניות של הישיבות והכוללים לעשרות אלפי אברכים ובחורים ברחבי הארץ והעולם.

ראש הישיבה נשא דברים במשך שעה ארוכה בדבר חשיבות ומעלת לימוד התורה ובפרט בזמנים הללו, והוסיף בדברי הלכה ואגדה אליבא דימים אלו.

לקראת סיום דבריו נאנח מרן מספר פעמים וזעק מקירות ליבו נוכח המצב:

"רבותיי, נחזק את הלבבות. נדע בני מי אנחנו, בנים של מי, בנים אתם להשם אלוקיכם. לא לוותר, כמה זמן שיש לך, ספר פתוח. הורים בכל מקום, תשמרו על בניכם. לא לתת להם להתבטל. כמה שאפשר, שישבו ללמוד אפילו בבית".

"בעוונותינו הרבים, היום שהקב"ה הביא אותנו למצבים כאלה, איך אנחנו יכולים לחיות??? תשמרו על בניכם, הבנים שלכם פיקדון בידכם, לשמור עליהם. מסכן בן אדם שמועל בפיקדון שלו, הוא חושב לו מה אני יעשה והבן שלי... תשתדל".

"תביא לו מישהו שילמד איתו. עד שהקדוש ברוך הוא יתן לנו את האפשרויות לחזור לשיעורי תורה ללמוד וללמד בצוותא. כשקיבלו את התורה קיבלו אותה כולם כאיש אחד, היום בעוונות אנחנו גם כן כאיש אחד, אין שני אנשים יחד!!! צריך כל אדם להשתדל כמה שאפשר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר