'קורונה' בבית שמש

למה על 'בעלזא' לא הוטל הסגר? עליזה בלוך עונה על הכל

כשהיא בעין הסערה בשל הטלת הסגר על שתי שכונות חרדיות, מתייצבת ראש העיר בית שמש, עליזה בלוך ומסבירה את המהלך • "אנחנו במלחמה על החיים מותר שיהיה לנו פחות נוח" • צפו (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

העיר בית שמש במקום הרביעי באחוזי התחלואה בישראל. לאחר אחוזי התחלואה המשיכו לזנק, הוחלט להטיל סגר על שתי שכונות בעיר. ראש העיר, עליזה בלוך ,נמצאת בעין הסערה – מן הצד אחד אלו המצדיקים את הסגר ומנגד אלו המבקרים אותו בחריפות. כעת, היא מתייצבת לראיון ב"רבינא במוניציפאלי".

למה הוצרכתם להגיע לסגר?

"מדובר בשתי שכונות חרדיות, נחלה ומנוחה ורמת בית שמש ב'. ברוב השכונות יש ירידה בתחלואה, אבל שם אולצנו לעשות סגר".

זה מה שיפתור את הבעיה?

"רוב התושבים שם מתנהגים למופת, אך בחלק מהשכונות האלה לא הייתה הקפדה מלאה. נעשה מאמץ לבודד אותם שלא יתפשט. לחבק את המשפחות האלה, לעודד אותם לצאת, גם מי שנדבק וגם מי שלא, כדי שלא להרחיב את זה. זה האתגר הגדול. נעשה עבודה ממוקדת".

איך את מוציאה את אותם אנשים למלוניות?

"זה אתגר. כל התהליך של להגיד לאנשים אל תתפללו במניין ואל תלכו למקווה ולקבל הוראות ממישהו אחר זה לא תהליך פשוט. רוב המוחלט של הרבנים גיבה וקרא לציבור להקפיד על הכללים. יש קבוצה שלא נכנסה לתוך התהליך הזה ומנסים לנהל שיח בכל דרך אפשרית.

"חלק מהאנשים, טרגדיה גורמת להם להגיד 'אולי זה קרה בגלל שלא היה מניין', אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לוותר על ניסיונות השכנוע המתמידים. כל אדם שנציל מהדבקה – עוד אדם יחיה".

יש רחובות שלא צריך להטיל שם סגר. למה עשיתם את זה על כל השכונה?

"בחלק מהשכונות כשאתה עושה סגר אתה צריך לוודא שלכל מי שנמצא במתחם הזה יש לו חנויות, בנקים וקופות חולים. לכן לא שייך לעשות את זה לפי בניין, או לפי רחוב, אלו ההמלצות של המשטרה, לעשות מתחם שלם.

"בשכונת בעלזא בתוך רמה ב' התקבלה החלטה להוציא אותם בחוץ בגלל נתוני התחלואה הנמוכים. אנחנו במלחמה על החיים מותר שיהיה לנו פחות נוח.

"יש אנשים שצריכים איום ויש אנשים שצריכים חיבוק. נעשה הכל כדי שאגיע לשמים ואגיד לקב"ה עשיתי את המקסימום להציל נפשות מישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר