האדמו"ר היה מאוכזב

הקריאה לסגר; זה מה שהוציא את ליצמן ממשרד הבריאות

הוא טען כי הגיע לתחושת מיצוי בתפקיד אך מתברר כי ההחלטה על עזיבת משרד הבריאות, שקיבל האדמו"ר מגור, הפתיעה את ליצמן. הרקע: קריאתו ב'ידיעות' להטיל סגר על העיר בני ברק (אקטואלי)

ליצמן והאדמו"ר מגור (צילום: נועם ריבקין פנטון ודוד כהן - פלאש 90)

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע אתמול (ראשון) באופן רשמי כי הוא מוותר על משרד הבריאות לטובת משרד השיכון, אך מאחורי הקלעים, כך מדווח בכלי התקשורת, ההחלטה על הצעד לא היתה שלו.

מתברר כי ככל הנראה האדמו"ר מגור, היה מאוכזב מההתנהלות של ליצמן עד שהורה לו בשבוע שעבר לעזוב את משרד הבריאות לטובת משרד השיכון, תוך שההחלטה נחתה על ליצמן בהפתעה גמורה.

קובי נחשוני ומורן אזולאי מדווחים הבוקר ב'ידיעות אחרונות' כי אמנם ליצמן טען שהוא התמלא בתחושת מיצוי בתפקיד, אך האדמו"ר מגור היה מאוכזב מתפקודו, כאשר מה שהכריע את הכף הייתה התנהלותו בזמן 'משבר הקורונה' והתפרצות הנגיף במגזר החרדי.

ליצמן והאדמו"ר מגור. ארכיון (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

העיתונאי יאיר שרקי דיווח ב'חדשות 12' כי ראיון שהעניק ליצמן ל'ידיעות אחרונות' בו קרא להטיל סגר על העיר בני ברק, בשל התחלואה הגבוהה בעיר בנגיף ה'קורונה', עורר זעם בסביבת האדמו"ר.

מלבד זאת, כפי שדווח ב'כיכר השבת', ההכרזה החד-צדדית של ליצמן על נטילת משרד השיכון עוררה את זעמם של אנשי 'דגל התורה', הטוענים כי לפי ההסכם בין שתי המפלגות המרכיבות את 'יהדות התורה', 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה', הרי ש'דגל' אמורה לבחור ראשונה את התפקיד הבכיר.

עם זאת, יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני מעדיף להמשיך בתפקידו כיו"ר ועדת הכספים של הכנסת.

בראיון באולפן 'חדשות 12', אמר אמש ליצמן כי "כל זמן שהקורונה הייתה בעיצומה לא חשבתי לעזוב – לא עוזבים ספינה שמיטלטלת, כשאני רואה יום יום שהקורונה משתפרת, שפותחים חנויות ועושים כל מיני דברים, חשבתי: 'זה הזמן'".

"אם הייתי פורש קודם, היו אומרים שהדיחו אותי. עכשיו כולם יסכימו שאני יכול לעזוב", הוסיף ליצמן, "ארבע שנים הייתי בקדנציה ראשונה, הייתה לי הפסקה שנה וחצי ומאז אני עוד חמש שנים. תשע שנים זה הרבה זמן".

ליצמן התגאה בפועלו במשרד ואמר: "עשיתי במשרד הזה מה שאף שר לא עשה: טיפולי שיניים בחינם עד גיל 18, רפורמה בסיעוד ובבריאות הנפש, טיפולי שיניים לקשישים, סימון המזון".

בתוך כך, ב'כחול לבן' מתלבטים האם לדרוש את תיק הבריאות ואם כן, מה לתת בעבורו. ב'ליכוד' הבהירו כי מחירו של המשרד - עלה ודורשים את תיק החוץ בתמורה לתיק הבריאות, אך בכחול לבן, בנתיים, מסרבים לכך והעבירו מסר כי יהיו מוכנים לוותר על תיק הכלכלה בתמורה לתיק הבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר