האם עדיף להשתמש במדיח או לשטוף כלים באופן ידני?

כן, אנו יודעים בוודאות איזו שיטה תעניק לכם זמן נוסף להרים רגל על רגל ולהשתרע על הספה (מניחים במדיח, מפעילים ונגמר הסיפור), אך מה עדיף לכוכב הלכת, לכלים ולארנק שלכם? (בבית)

(צילום: שאטרסטוק)

שימוש במדיח על פני שטיפה ידנית מחייב התייחסות למספר היבטים שונים שיש לשטיפת כלים. המסלול הקל ביותר - במיוחד בימים לחוצים ועייפים - הוא השימוש במדיח הכלים, כמובן, אבל הוא מגיע עם דאגות משלו, כולל ניקוי המדיח עצמו וחלקים נוספים בפאזל מעבר לעניין הנוחות.

נתחיל בזה: בהחלט יש דרך שגויה לשטוף כלים ורוב הסיכויים שאתם נוקטים בה. "באופן כללי, אנשים אינם מדיחים כלים ביעילות", אומר האדריכל הירוק, קולין קת'קארט. "כשאתם נותנים למים החמים לזרום ואז מעבירים את הכלים מתחת למים כך שהלכלוך ירד ישר לביוב, זו ללא ספק הדרך הלא נכונה". מדיח הכלים שלכם, לעומת זאת, תמיד יהיה האופציה הידידותית יותר לסביבה.

"מדיחי כלים חסכוניים באנרגיה משתמשים בדרך כלל בפחות מים מאשר בשטיפה ידנית ובפחות אנרגיה", אומר קת'קארט. "המשאבה המחזורית של המדיח מרססת כמות קטנה של מים בכל מקום. גם אנרגיית המשאבה וגם אנרגיית חימום המים הם מינוריים למדי".

כמובן שאם אתם שוטפים את הכלים לפני ההכנסה למדיח, או אם אותה תבנית של פריטטה יוצאת מהמדיח ועדיין מכוסה בביצים וגבינות אפויות, רמת היעילות של המדיח יורדת.

"כל הנוסחה יוצאת מהחלון אם אתם שוטפים את הכלים קודם ואז מכניסים אותם למדיח ואז הם לא יוצאים נקיים וצריך להכניס אותם שוב", אומר קת'קארט, שמציין כי חלב, ביצים ושמנים קשים לשטיפה במדיח כלים. (נוסיף שאבוקדו יכול להיות גם כן.)

על ידי שטיפת ידנית של הכלים בצורה הנכונה, אומר קת'קארט, אתם יכולים לחסוך באנרגיה - ולו רק בגלל שאתם משתמשים באנרגיה אנושית כדי לייבש את הכלים ולא במחזור החום במדיח הכלים שלכם.

כיצד לבצע שטיפת ידנית ירוקה ככל האפשר (אין לכם מדיח כלים בבית? שימו לב): מלאו את הכיור עם הכלים במים חמים ובקערה נפרדת מים חמים נקיים. שפשפו את הכלים עם סקוטש וסבון ואז שטפו אותם בקערת המים הנקיים. יבשו עם מגבות כלים, לא מגבות נייר (זכרו: המטרה היא ירוקה), או תנו להם להתייבש על השיש.

על ידי שימוש בטכניקה זו, סביר להניח שתשתמשו באותה כמות מים כמו מדיח כלים טיפוסי, בערך 4 ליטרים, אומר קת'קארט. "ההבדלים עליהם אנו מדברים די שוליים", הוא אומר.

עם זאת, הוא מציע כן להשתמש בספוג ולא להתעצל, מפעם לפעם. "אני אוהב לשטוף כלים ידנית", הוא אומר. "למדתי לשטוף כלים מסבתא שלי ושטיפת כלים היא טקס בסיסי שעובר במשפחה. לימדתי את ילדיי איך לעשות זאת. הם התלוננו כהוגן בזמן שעשו את זה, אבל הם זוכרים את הרגעים האלה לטובה עד היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר