פרסום ראשון

מתווה הלימוד: החסידים מחפשים קמפוסים לישיבות

בחסידויות גדולות כמו וי'זניץ ובעלזא החלו לבדוק אחר קמפוס מתאים שיכיל אלפי בחורים שיחולקו לקבוצות קטנות, כדי לחדש את הלימודים בהתאם להגבלות המחמירות (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

חשיפת 'כיכר השבת': מתווה וועד הישיבות לחזרה לישיבות שהוצג בפני המל"ל ויוצג מחר בישיבת השרים המיוחדת לענייני קורונה, מעסיק בשעות אלו ישיבות רבות מהציבור החסידי, הספרדי והליטאי.

ישיבות רבות מגששות בשעות האחרונות בקרב בעלי קמפוסים גדולים ברחבי הארץ, בניסיון לשכור את המתחם באופן שיעמוד בהנחיות ויותאם למתווה וועד הישיבות שככל הנראה יאושר על ידי הממשלה.

ל'כיכר השבת' נודע כי בחסידויות גדולות כמו וי'זניץ ובעלזא החלו לבדוק אחר קמפוס מתאים שיכיל אלפי בחורים שיחולקו לקבוצות קטנות.

בנוסף, בישיבות רבות מדווחים ל'כיכר השבת' כי ישנם עומסים גדולים על קווי הטלפון שהוקמו במיוחד למצב בו אנו נמצאים, בשל כך קורסים קווי טלפון ותלמידים לא מצליחים להתחבר לשיעורים ולשיחות מהישיבה. כך שהחזרה למקום הלימודים הכרחית.

'פתיחת זמן' מקורית במודיעין עילית (צילום: איתמר קירשבוים)

על פי המתווה המסתמן, שהוצג בפני ראשי המל"ל (המועצה לביטחון לאומי) כל ישיבה המחזיקה ברשותה פנימייה, תתחייב לאסוף קבוצות בנות 32 בחורים כל אחת, כאשר כל קבוצה כזו תוגדר כ'קפסולה', וכך - תחת מגבלה מספרית זו - ייפתחו הלימודים.

מתברר, כי משרד הבריאות והמל"ל הבינו כי לא ניתן יהיה לשלוט ולערוך בדיקות קורונה לכל בחור הנכנס בשערי הישיבה בה הוא לומד, ובעקבות כך גובש מתווה שיחלק את התלמידים לקבוצות קטנות, שיהיו סגורים למשך 14 יום.

במידה ויתגלה חולה באחת הקבוצות, היא תישאר בבידוד למשך שבועיים. אם לאחר מכן נמצאו 31 התלמידים בריאים, בבדיקות שייערכו להם כמו לכל אזרח הנחשף לחולה, הם יוכלו להתאחד עם קבוצות בריאות מקבילות, עד לאיחוד מחודש של כלל הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר