יום הזיכרון תש"פ

אהבת ישראל • צפו בשיעורו של הרב יצחק בר חיים

לראשונה ב'יום הזיכרון', ביוזמת 'כיכר השבת', גדולי התורה והרבנים בשיעורים מיוחדים וחשובים על אחדות ואהבת ישראל • צפו בשיעורו של הרב יצחק בר חיים, מרבני 'נצח יהודה' (יהדות)

(צילום: באדיבות המצלם)

זוכרים בדרך שלנו: יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, מדינת ישראל זוכרת את 23,816 הלוחמים שנפלו במערכות ישראל ו-4,166 האזרחים שנרצחו בפיגועי טרור, אנחנו ב'כיכר השבת' - זוכרים בדרך שלנו!

לראשונה ב'יום הזיכרון', גדולי התורה והרבנים בשיעורים מיוחדים וחשובים על אחדות ואהבת ישראל.

שיעורו של הרב יצחק בר חיים:

אנו נמצאים היום ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, והדברים שאגיד יהיו לזכרם של כל אלו שנפלו ונהרגו בהגנה על מדינת ישראל. ביום כזה כשכל עם ישראל מעלה את זיכרונם, והאמת שאותם צריך לזכור כל השנה בזכות זה שהם מסרו את נפשם למען ארץ ישראל, ולמען ההגנה על כולנו, אבל ביום הזיכרון על כולנו לעצור ולחשוב על אותם אלו שנפלו על קידוש ה' ושבכך הם קידשו את חייהם, ומה אנו יכולים לעשות בשביל השני,כפי שהנופלים עשו בשביל כולנו וציוו עלינו במותם.

>> הצטרפו כאן ועכשיו לאמירת תהילים לזכר הנופלים <<

אני מודה להקב"ה שנתן לי את הזכות ללוות את החיילים בגדוד נצח יהודה, גדוד של לוחמים שמוסרים את נפשם למען עם ישראל, ושרק בשנה האחרונה ליווינו למנוחות שניים מהנופלים שנפלו מות גיבורים בזמן ששמרו בגבעת אסף.

אנו מנציחים את זכרם בשיעורי תורה במשך כל השנה, ואני רוצה לומר לכם שמדובר בחיילים שמגיעים מכל סוגי המגזרים. ישנם חיילים מבתים חסידים, ליטאים, וספרדים, ואני משתדל מאד ללוות את המשפחות ביום הזיכרון ולשמור איתם על קשר.

המכנה המשותף לכל הנערים הללו זהו הפסיפס היהודי הישראלי היפה שיש לנו כאן במדינה, וזה בדיוק מה שהקב"ה רוצה כפי שנאמר 'אתה אחד ושמך אחד', והעיקר מה שהקב"ה דורש מאיתנו זה להיות מאוחדים.

אני רוצה לומר שההורים של הנופלים מקבלים את דין ה' באהבה ובהכנעה, ולכן ביום כזה הזיכרון צריך להיות עבורנו לחפש להועיל, לאהוב את הבריות ולקרבם לתורה.

תהא נשמתם צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר