יום הזיכרון תש"פ

אהבת ישראל • צפו בשיעורו של הרב חיים הורביץ

לראשונה ב'יום הזיכרון', ביוזמת 'כיכר השבת', גדולי התורה והרבנים בשיעורים מיוחדים וחשובים על אחדות ואהבת ישראל • צפו בשיעורו של הרב חיים הורביץ, רב שכונת צהלה בתל אביב (יהדות)

(צילום: באדיבות המצלם)

זוכרים בדרך שלנו: יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, מדינת ישראל זוכרת את 23,816 הלוחמים שנפלו במערכות ישראל ו-4,166 האזרחים שנרצחו בפיגועי טרור, אנחנו ב'כיכר השבת' - זוכרים בדרך שלנו!

לראשונה ב'יום הזיכרון', גדולי התורה והרבנים בשיעורים מיוחדים וחשובים על אחדות ואהבת ישראל.

שיעורו של הרב חיים הורביץ:

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה זהו יום לא פשוט. זהו יום שכולנו עוצרים וחושבים, יום שכולנו צריכים לצאת ממנו טובים יותר, לאחר הסיפורים על החללים שהקדישו את חייהם לטובת עם ישראל.

>> הצטרפו כאן ועכשיו לאמירת תהילים לזכר הנופלים <<

בהיותי נער צעיר אני זוכר שהייתה תפילה גדולה ברחבת הכותל המערבי להצלחת הפעולה לחילוצו של החייל נחשון וקסמן הי"ד, פעולה שכידוע הסתיימה בטרגדיה גדולה, ובהלוויה אמר האבא של נחשון ז"ל לראש הישיבה. "אני רוצה שתענה תשובה לאן הלכו התפילות והאחדות שעם ישראל היה בו", ואם לא תהיה לך תשובה תגיד שאבא שבשמים הקשיב ושמע את הזעקה של עם ישראל, וכידוע שלאבא יש 2 תשובות לבקשה. הוא יכול לענות כן, והוא יכול לענות לא, והאבא שבשמים ענה לא..

ואחרי שהוא אמר לא, אומר אביו של נחשון וקסמן,"אני רוצה לבקש דבר אחד וזה להישאר ביחד כפי שהיינו במשך כל תקופת היותו של נחשון ז"ל בשבי משום שזאת הצוואה של הבן שלי"

אני אינני יודע חשבונות שמים, אבל אני הקטן חושב שהעובדה שאנו נמצאים בבית בבידוד, זה בגלל שאנחנו לא ראויים להיות יחד, ושכנראה כשהיינו יחד היו יותר מידי מריבות ולשון הרע.

ביום כזה שאנו מציינים את זיכרונם של הנופלים, עלינו להרבות אהבת ישראל, ולדעת להכיר את הטובה שהאחר עושה למענינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר