אסטרטגית היציאה

יוצאים מהקורונה לטבע: ביקורים תחת ההגבלות

ברשות הטבע והגנים נערכים ליציאה מהסגר עם תכנית ביקורים באתרי הטבע והמורשת תחת ההגבלות, ומפעילים פרויקט למגזר החרדי לפעילות לילדים בטבע שליד הבית (בארץ)

שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים (צילום: יח"צ)

בזמן שהמדינה יוצאת אט אט מהסגר, ונערכת לשגרה חדשה בצל הקורונה, אתרי הטבע והמורשת נותרים שוממים כבר תקופה ארוכה, כולל למשך תקופת חול המועד פסח שנחשבת לאחת התקופות העמוסות ביותר במבקרים, ובאופק עוד אין תאריך ממשי לפתיחתם חזרה לציבור הרחב.

ברשות הטבע והגנים יזמו לבקשת משרד התיירות תכנית אסטרטגית לפתיחת שמורות הטבע והגנים חזרה באופן ייחודי, כאחד מהצעדים הראשונים להקלות הציבור.

במסגרת המודל המוצע על ידי רשות הטבע והגנים, יתאפשרו ביקורים רק במרחבים הפתוחים של האתר, ללא שימוש בחללים סגורים המשמשים למיצגים. לא תותר רחצה במקווי המים המתוקים. בחניוני הלילה הפתוחים תהיה הקפדה על מרחק של 10 מטרים בין אוהלים פרטיים, כאשר אוהלים יכילו רק משפחות אורגניות, ובכל חניון יוגדרו מכסת הלנים.

"המודל שאנחנו מציעים נולד מתוך הנחה שהציבור הישראלי כמה ליציאה לטבע אחרי שבועות של סגר, ומתוך הנחה שלא יוכל לנסוע בחודשים הקרובים לחו"ל" מספר שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים. "ככה בהתאם להנחיות משרד הבריאות, נוכל לאפשר לציבור לטייל בארץ באופן נשלט מבוקר ומנוהל, ולשחרר לחצים באוכלוסייה".

איך תוכלו למנוע מצב של צפיפות באתרים?

"זהו האתגר הגדול שלנו, לדאוג לביטחון בריאותי צרכני. אנו נגדיר לכל אתר מכסת מבקרים שעתית מקסימלית שתהיה קטנה בהרבה ממה שהרשות מתירה בימי שגרה. המכסה תתבסס על חישוב של גודל האתר, משך השהות הממוצע של המבקר באתר, מסלול זרימת הקהל ונקודות עניין בהן יש פוטנציאל לעומס. מכסה זו תאפשר לנו לנהל את קליטת הקהל תוך שליטה במספר הנכנסים והיוצאים מהאתר וכן את המרחקים הנכונים בין המבקרים. יש לנו צוות מיומן ומנוסה בקליטת קהל ובעל יכולת אכיפה במידת הצורך".

וכיצד תוכלו לשמור על ההנחיות בשטח?

"אנחנו נפעל על פי הנחיות משרד הבריאות בשטח. באתרים נציב כוח זמין של פקחים בעלי סמכויות אכיפה שיפקחו מקרוב וינחו את המבקרים בהתאם. נפרסם מראש את ההנחיות הייחודיות ואת מכסת המבקרים והצורך בהזמנת ביקור לזמן נתון. יש לנו כבר ברשות הטבע והגנים מערכת הזמנות ורישום מבקרים המסוגלת לתת מענה על פי תאריך, מספר מבקרים ושעת הביקור באופן בו ניתן להזמין מראש, כך נוכל להגביל ולווסת את כמות המבקרים בו זמנית. אנו נמדוד חום בכניסות לאתרים. בנוסף רמת הניקיון וההיגיינה בכל האתרים שלנו גבוהה, ונדאג שניקיון השירותים והמשטחים יבוצעו לפי כל ההנחיות מספר פעמים ביום".

כמה מבקרים תוכלו בפועל לקלוט?

"אם המודל שלנו יקבל אישור ותינתן האפשרות לכלל אזרחי המדינה לצאת לטבע באופן מבוקר, נוכל בהתאם למגבלות הנוכחיות לארח כ- 70,000 מבקרים ביום וכחצי מיליון בשבוע. יש לנו את היכולת להכניס גם מסגרות חינוך בשטח הפתוח ולווסת כמויות. בחניוני הלילה נוכל להכיל כ- 3000-2000 לנים בלילה.

בימים אלו מפעיל מרכז ההסברה של רשות הטבע והגנים פרויקט מיוחד במגזר החרדי עבור ילדים, בשם "להיות פקח צעיר". במסגרת הפרויקט ניתן להיכנס לאתר רשות הטבע והגנים וליהנות משלל משימות חוויתיות באזור הבית הדורשות שימוש בחמשת החושים , דמיון ורוח הרפתקנית. בנוסף לאחר ביצוע מוצלח של 6 משימות, בסוף התקופה יקבלו הילדים המשתתפים תעודת פקח צעיר מיוחדת.

"עד שנוכל לצאת לטבע, אנחנו מביאים את הטבע אליכם" מסכם שאול גולדשטיין. "אנחנו ממשיכים לפעול גם בעיצומו של משבר הקורונה כדי לקדם את הקשר לערכי הטבע, הנוף והמורשת. אנחנו מודעים לכך שלחלק ניכר מהציבור החרדי אין אינטרנט וסמארטפונים, אך ניתן לקבל את השירות הזה מאיתנו באמצעות אינטרנט כשר. אנחנו מזמינים את כולם לקחת חלק וליהנות מהמשימות בהרכב משפחתי. בתקופה מאתגרת זו, הפרויקט מהווה הזדמנות לחוויה מגבשת, להפעיל את הילדים ביצירתיות ובעיקר להתחבר לטבע".

כנסו כאן לאתר המותאם למגזר החרדי>>

מזי מגנאג'י מוסקוביץ, מנהלת אגף ההסברה ברשות הטבע והגנים: "מאז שעלה הקמפיין אנחנו מקבלים תגובות רבות ממשפחות בחברה החרדית על כך שהמשימות מעודדות את הילדים בתקופה זו ומעניקות להם פעילות יצירתית ומלמדת".

כנסו כאן לאתר 'להיות פקח צעיר'>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר