היינו כחולמים

'כחול לבן' לבג"צ: לאפשר לבנימין נתניהו לכהן כראש הממשלה

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט ביקש ברגע האחרון מבית המשפט להאריך את זמן התגובה שלו לעתירה כנגד ההסכם הקואליציוני בטענה כי "עסק בעניינים דחופים יותר" (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביקש היום (שלישי), ארכה של יומיים להגשת תגובתו לעתירות נגד ההסכם הקואליציוני והרכבת הממשלה בידי נתניהו בשל כתב האישום שמרחף עליו. הבקשה של מנדלבליט הגיעה שעה לפני המועד שנקבע על ידי השופט.

"בימים האחרונים - ובעת האחרונה בכלל - היועץ המשפטי לממשלה וגורמים בכירים נוספים במשרד המשפטים עסקו בעניינים דחופים ביותר, ובכללם בעניינים הקשורים לטיפול במשבר הקורונה", כתב היועץ בבקשה. "בשים לב לכך, ליועץ המשפטי לממשלה נדרש פרק זמן קצר נוסף לצורך הגשת תגובתו לעתירות, וזאת לצורך השלמת גיבוש העמדה הרחבה שתוצג לבית המשפט הנכבד, תוך הכרעה בעניינים האחרונים שדורשים זאת, ואישור נוסח התגובה שתוגש".

כמה מהעותרים כבר הודיעו, כי יתנגדו לדחיית תגובתו של היועץ המשפטי וכי הם דורשים כי בית המשפט יחליט באופן מיידי כי ההסכם הקואליציוני כולל הוראות לא חוקיות וכי יש לבטלו.

סיעת כחול לבן דרשה בתגובה מבג"ץ לדחות על הסף את העתירות נגד ההסכם הקואליציוני עם הליכוד ונגד כהונה תחת ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום. בכחול לבן הדגישו את החשיבות של אמון הציבור בשלטון החוק, טוהר המידות, חומרת העבירות בכתב האישום שהוגש נגד נתניהו והקושי הפרקטי בתפקוד ראש הממשלה הנאשם בפלילים, אך הוסיפו כי שעת החירום בעקבות משבר הקורונה גוברת על כך.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש לבג"ץ את תגובתו לעתירות נגדו ונגד ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן, ודרש לדחות אותן על הסף. לטענת נתניהו, "העתירות מהוות ניסיון לגרור את בית המשפט הנכבד לפגיעה בקודש הקודשים של יסודות משטרנו החוקתי. לפגיעה בזכות הציבור לבחור בעצמו מי ינהיג אותו. לבית המשפט אין כל סמכות בדין לפסול את נתניהו. חוק יסוד הממשלה וחוק הממשלה לא מעניקים לבית המשפט סמכות כזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר