"גורשנו בבושת פנים מבתי כנסיות"

הראש"ל: "צריכים לעשות חשבון נפש על מה ה' עשה זאת"

הרב הראשי, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, קורא לעשות חשבון נפש בכדי להבין למה הקב"ה שלח את מגפת הקורונה: "למה נגזר עלינו כך, ולמה גורשנו בבושת בפנים מבתי כנסיות" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשון לציון הרב יצחק יוסף (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, קורא לעשות חשבון נפש בכדי להבין למה הקב"ה שלח את מגפת הקורונה: "למה נגזר עלינו כך, ולמה גורשנו בבושת בפנים מבתי כנסיות".

באיגרת ששיגר הראש"ל לגאון רבי יוסף חי סימן טוב, ראש ישיבת 'אור התורה', כותב הרב בכאב: "נתקיים בנו 'אוי להם לבנים שגלו מעל שלחן אביהם, משל לעבד שבא למזוג כוס לרבו, ושפך לו קיתון על פניו', אנו מצטערים על כך".

הרב הראשי כותב כי: "כולנו צריכים לעשות חשבון נפש על מה ה' עשה זאת, צריך לחשוב מה ה' רוצה מאתנו, למה נגזר עלינו כך, ולמה גורשנו בבושת פנים מבתי כנסיות ובתי מדרשות.

"אמנם אף אחד לא יודע חשבונות שמים, אבל צריך לתקן כל מה שרואים לא בסדר, צריכים להתחזק בקדושת בית הכנסת ולהימנע מדיבורים בטלים וליצנות לשון הרע ורכילות, להימנע מביטול תורה ולא להפסיק באמצע הלימוד, וכמובן שכל אחד צריך לעשות חשבון נפש פרטי ויחשוב במה צריך להתחזק ויתחזק".

הרב קורא לאברכים ותלמידי הישיבות כי למרות "שסגרו את בתי המדרש, כל אחד יהפוך את הבית שלו לבית מדרש. יפתח ספר וילמד, יתחזק בלימוד תורה תפילה ובתחנונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר