לקראת ערעור

השופטת קבעה: מי יהיה הבעלים של '770'?

מרכז חב"ד העולמי, נשלט בשנים האחרונות על ידי גבאים המזוהים על הפלג המשיחיסטי. בית המשפט קבע שוב כי אגו"ח ומל"ח יקבלו בעלות, אך הקרב עדיין לא הוכרע (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: Nati Shohat/Flash 90)

בצל הקריאות לאחדות בין הפלגים בחב"ד, הפסד נוסף לפלג המשיחיסטים במאבק המשפטי על השליטה במרכז חב"ד העולמי, ה-770 המפורסם בשכונת קראון הייטס.

בשנים האחרונות, שולטים במקום הגבאים המזוהים עם הפלג המשיחיסטי. נגדם, הגישו תביעה המרכז לענייני חינוך (מל"ח) ואגודת חסידי חב"ד העולמית (אגו"ח), המוסדות המרכזיים של חב"ד בעולם.

בשכונה בה התגורר הרבי, יש ריכוז גבוה של משיחיסטים. הגבאים טוענים כי בהתאם לרצונו של הרבי מליובאוויטש, השליטה צריכה להיות בידי המתפללים הקבועים והגבאים המנהלים את המקום לפי הוראות בית הדין המקומי.

מנגד, יו"ר אגו"ח שמונה בידי הרבי הוא השליח הרב אברהם יצחק שם טוב, ויו"ר המרכז לענייני חינוך הוא המזכיר הרב חיים יהודה קרינסקי, ולטענת העותרים, על פי רצונו של הרבי - הם אלו שצריכים לנהל את המקום.

שופטת בית המשפט לסכסוכי נדל"ן בניו יורק, הרייט תומפסון, פרסמה פסק דין ארוך המתפרש על 144 עמודים ובו פסקה לטובת העותרים בנימוק כי "הרבי קבע והבהיר את כוונותיו באשר לניהול המקום".

הבכי של הרב לאזאר והקריאה לאחדות בחב"ד

נכון לעכשיו, גבאי בית הכנסת אומרים כי עורכי הדין שלהם לומדים את פסק הדין הארוך, וכי הם שוקלים את האפשרות הטובה ביותר מתוך מגוון האפשרויות המשפטיות העומדות לפניהם.

השופטת קבעה, כי "לבית משפט יש את החובה החוקית לאכוף את חוקי העזר, דיני התאגידים הדתיים ותיקונים".

פסק הדין הנוכחי מאפשר להגיש ערעור לערכאה גבוהה יותר בתוך שלושים יום. לפי הפסיקה, יש צורך ליישם את העברת הבעלות בתוך שישה חודשים.

יצוין כי המשיחיסטים טוענים לאי אילו הישגים בתוך פסק הדין. לדוגמה, השופטת לא קיבלה את טענות התובעים שהם יכולים לעשות בבית הכנסת ככל העולם על רוחם ואף לסגור אותו: "אין חולק שישנה חשיבות מיוחדת לבית הכנסת ולכן אסור לסגור אותו. בבית הכנסת נמצא מקום התפילה של הרבי, וכן מקיימים בו את הוראתו של הרבי לערוך 'סיום' בכל פעם שמסיימים ללמוד הלכות ברמב"ם".

בנוסף הם תוקפים את העותרים וטוענים כי השופטת ציינה בפסק הדין כי הגבאים ביקשו להעביר את הדיון לדין תורה - בעוד העותרים סירבו לכך, וגרמו לחילול ה'.

בקבוצות השונות, מפיצים אנשים בפלג המשיחיסטי שורה של פסקי דין דומים נגד הגבאים שניתנו במהלך השנים האחרונות, עם הכיתוב "מה שהיה הוא שיהיה - ורצון הרבי ימשיך להתקיים", כהוכחה לטענותיהם כי הגבאים צריכים לשלוט במרכז חב"ד העולמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר