צפו בסרטון

המורה החרדית לנתניהו: אל תחזיר ללימודים

המורה חני פרנקל, אמא לשלושה ילדים שנמצאת איתם כל היום בבית, פונה בסרטון אל ראש הממשלה ומבקשת ממנו לא להחזיר את הלימודים כעת - בלי קשר להיותה מורה (אקטואלי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצולמת)

המורה חני פרנקל, היא גם אמא לשלושה ילדים, ולמרות שהיא עם הילדים כבר חודשיים בבית, היא מבקשת מראש הממשלה בנימין נתניהו לא להחזיר את בתי הספר. ולא! זה לא בגלל שהיא מורה.

אז כן, אני מורה!
אבל רגע, דקה. אל תדפדפו. אל תגידו: עוד פעם אלה. רק תלונות יש להם!

אז היי, אני רוצה לדבר הפעם גם בכובע של אמא לשלושה ילדים שיהיו בריאים.

אנחנו, הכי אמיתי חודשיים נעולים בבית. ילדיי לא ראו גינה, או גן משחקים שבועות שלמים. והם יודעים מצוין לדקלם: אמא. נכון נצא בעז"ה מהבית כשהקורונה תעבור .

אתמול בישרתי "לגדולה" שלי בכיתה א' - שמשבוע הבא יש בית ספר. היא כ"כ התרגשה ובאותה נשימה שאלה? מה אמא? זהו? מותר כבר הכל? האמת, דיי גימגמתי. מין הסתם שלילדה בכיתה א' יש הגיון קצת יותר בריא מכל מקבלי ההחלטות. פתאום הכל בסדר, מותר הכל.

אפשר גם ללכת מחר לבקר את סבתא וסבא היא שאלה. אמממ זה אולי עדיין לא, עניתי. אבל אמא למה? היא המשיכה להקשות. ואני שלא הייתה לי תשובה, עניתי: "ככה מתוקה".

למרות שבינינו סבתא שלה פחות או יותר בגיל של המורה שלה. כן, סבתא צעירה. אבל את סבתא לא מסכנים...
ילדים הם הגורם הכי מדבק אמרו, אז אמרו. את סבתא לא נסכן, את המורה שלה כן.

ושלא תבינו אותי לא נכון, אני מתגעגעת לתלמידיי עד כלות נשמתי. אומנם כן, משוחחת איתם בזום, בוואצאפ. מלמדת מרחוק, אבל מחכה לקרוב. ליום שאצא לעבוד שאתלבש שאתאפר. כן, גם לזה אני מתגעגת. כי אין תחליף למראה עיניים.

שנייה התבלבלתי. אני הרי אוהבת אותם? אז למה שאסכן אותם? וגם הם אוהבים אותי, אולי קצת פחות ממה שהם אוהבים את דודה רבקה, או את הדוד חיים. אבל עדיין אוהבים. אני לא רוצה לסכן אותם וגם הם לא אותי.

המשק קורס? צריך לצאת לעבוד? חייב בייבי סיטר לילדים...יש פתרונות נוספים! להקריב ילדים רכים ואנשי חינוך למען מטרה הכי נעלית שתהיה, זאת הפקרות. אז תשאלו ומה עושים שאר עובדי המשק שיוצאים לעבוד? והרופאים, והאחיות...אז גם על זה אענה.

הסיכוי לשמור על כללי הזהירות במסגרת בית הספר הם אפסיים, ואגב, אין הוראה לתלמידים לחבוש מסיכה. כי גם ככה, נו באמת? האם ילד בכיתה א' או ב' מסוגל לשבת 5 שעות ברציפות עם מסיכה? התשובה היא לא. אז אומרים שהקורונה כאן בכדי להישאר. וצריך להיערך.

אוקי, הגיוני. אבל מה עם הקיצונית הזו? בין הסגר, אסור, מסוכן וחיי אדם - לבין הכל יהיה בסדר.
ראש הממשלה שלי, אני פונה אליך באופן אישי.

נאמר: "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא". אני מאמינה שדווקא בזכות ההחמרות הצלת כבר כמה כאלה.

אבל אולי, אולי תזכה להציל עוד נפש אחת? לפני שיהיה מאוחר מדי?! "סוף מעשה במחשבה תחילה" נאמר בדיוק על העת הזאת!

• חני פרנקל, נשואה ואמא לשלושה. לשעבר כתבת באתרים החב"דיים; שטורעם, col, ובעיתון כפר חב"ד. כיום גרה ביישוב אחיסמך, מרצה ומעבירה שיעורים. בנוסף מחנכת בבית הספר ממלכתי בראשון לציון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר