"יש גזירה אז מפוזרים בבית"

ראש ישיבת פוניבז' לתלמידיו: כך תחושו בישיבה - גם בבית

בשיחה מיוחדת ממעונו, העניק ראש ישיבת פוניבז', הגרב"ד פוברסקי, שורת עצות לתלמידי הישיבה כיצד להרגיש בישיבה - גם בבית, שם לומדים כולם, כל אחד בחדרו, בשל מגיפת ה'קורונה' (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגרב"ד פוברסקי (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

רבבות תלמידי הישיבות לומדים בימים אלו, ימי תחילת 'זמן קיץ', כל אחד בביתו. ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, נשא שיחה מיוחדת ממעונו שבבני ברק לאלפי תלמידי ובוגרי הישיבה אשר לומדים בביתם ועודד אותם בדברי חיזוק: "אתם בגן עדן".

"לפני שבוע באו אלי אנשים מאמריקה, גם להם יש את אותה גזירה", פתח ראש הישיבה את דבריו. "הם רצו דברי חיזוק, אמרתי להם, כתוב בגמרא בברכות: 'הכי אמר רב חסדא: מאי דכתיבי (תהלים פז ב) אוהב ה' שערי ציון מכל משכנות יעקב? - אוהב ה' שערים המצויינים בהלכה יותר מבתי כנסיות ומבתי מדרשות'.

"בית כנסת באים להתפלל והולכים הביתה, בית מדרש הולכים ללמוד. ישיבה זה לא מקום שרק לומדים תורה, נמצאים שם 24 שעות בתורה, בחור בישיבה שהולך לישון - הוא בישיבה, גם כשהוא אוכל, זה נקרא 'אוהב ה' שערי ציון'".

ראש הישיבה הוסיף לצטט מהכתובים: "כתוב 'באתי לגני אחותי כלה', הבית המקדש נקרא גן עדן. מי שנמצא בישיבה הוא נמצא בבית המקדש, זה התחליף של בית המקדש, הישיבה בזעיר אנפין".

"עכשיו יש גזירה אז מפוזרים כולם", הוסיף הגרב"ד, "אבל צריכים לדעת שהבחורים לא יצאו מהישיבה, עשו שכל בית יהיה שליח של הישיבה, קבעו שכל בחור יהיה בחדר ששם ילמד ואסור להיכנס לאותו חדר.

"עכשיו אתה בישיבה. יש גזירה - אז פיצלו את הישיבה לבתים. אתם נמצאים בגן עדן, הייתי מציע שבחדר הזה ישימו שם מיטה ושם ישנו. אתה ישן בישיבה לא בבית. האוכל אני לא יודע מה לעשות, אולי כדאי שהאמא תביא את האוכל לחדר שלך. אתה ישן בישיבה ואוכל בישיבה. זה חיזוק גדול".

הגרב"ד המשיך בעצות על מנת לחוש את תחושת הישיבה גם בבית: "אם אפשר לעשות ששני חברים יהיו בחדר מיוחד וזה ישיבה. לעשות חלוקה שבוע אחד ככה ושבוע אחד ככה. הראש ישיבה אומר לך שיעור כמו שאתה בגן עדן.

"בן ישיבה אמיתי שיודע שזה מקורו וחי כל היום אוויר של הישיבה. בעזרת השם הקב"ה יראה שככה מרגישים שלא עוזבים את התורה הוא ירחם עלינו שכולם יבואו יחד לישיבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר