התנאים לחזרה לשגרה

"מתווה הקפסולות": חלק מראשי הישיבות - לא יוכלו לחזור

הרבנים מעל גיל 60 - לא יורשו להיכנס לישיבה, עם החזרה ללימודים במסגרת 'מתווה הקפסולות', כך עולה ממכתב הכללים ששלח 'ועד הישיבות' לראשי הישיבות • בפנים: המכתב המלא (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ישיבת פוניבז'. ארכיון (צילום: Nati Shohat/Flash90)

פרסום ראשון: ראשי ישיבות, ר"מים ומשגיחים מעל גיל 60 - לא יורשו להיכנס לישיבה, עם החזרה ללימודים בצל "מתווה הקפסולות", כך עולה ממכתב ששלח 'ועד הישיבות' לראשי הישיבות ומתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת'.

בשעה האחרונה (חמישי) שלח 'ועד הישיבות' מכתב לכל ראשי הישיבות בארץ עם פירוט "מתווה הקפסולות" שנחשף ב'כיכר השבת', תוך שהם מדגישים כי "לא כל הישיבות מתאימות מבחינה לוגיסטית לקיים את הזמן באופן הנדרש בעת הזו ונעשים מירב ההשתדלויות למציאת פתרונות ראויים גם עבורן".

ב'ועד הישיבות' מציינים כי "ההוראות דלהלן היו למראה עיני מאורי הדור שבירכו את כל העוסקים במלאכת הקודש".

מאחד הסעיפים עולה כי מרבית ראשי הישיבות והרבנים לא יורשו לחזור לישיבה בשלב זה: "רבנים או תלמידים הנמנים בקבוצות סיכון או שגילם מעל גיל 60 לא יורשו להיכנס לתוך מתחם הישיבה ויוכלו להשתתף בלימודי הישיבה מרחוק".

עוד נכתב כי "כלל השוהים בישיבה יחויבו במדידת חום ומילוי שאלון רפואי מדי יום. בכל מקרה של איתור חולה ל"ע, יחויבו כל הבאים איתו במגע להיכנס לבידוד ע"פ הנחיות משרד הבריאות".

"כמו כן על פי ההוראות, נדרשים כלל המגיעים לישיבה להפקיד צ'ק ביטחון שיחולט במקרה של אי עמידה בהנחיות; הכנסת חבילות לישיבה תתאפשר אך ורק דרך מתחם ייעודי שלא יאפשר מגע פיזי בין הבאים מן החוץ לשוהים בישיבה".

עוד נכתב כי "בכל ישיבה ימונה 'ממונה קורונה' שיצטרך להיות אחראי על למידת הכללים ויישומם בישיבה. אישורי פתיחת הישיבות יינתנו באופן פרטני אחרי בחינת התאמה פיזית להוראות. ביקורות יתקיימו מעת לעת בישיבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר