חוסר אחריות או פיקוח נפש?

מחדל הבחורים הרעבים: מדוע הנהלת ה'קבוצה' עצרה את האוכל לתלמידים?

מאות תלמידי ישיבת חב"ד ב-770 לא חזרו לבתיהם בהוראת רבניהם כדי למנוע הדבקה, אך ההנהלה הגשמית עצרה את אספקת המזון, למרות שהורי הבחורים עדיין משלמים שכר לימוד (חסידים)

חיה כהן | כיכר השבת |
הפגנת הבחורים מול ביתו של מזכיר הישיבה, הרב גלוכובסקי (צילום: באדיבות אתר חב"ד אינפו)

בשבוע האחרון סוערות הרוחות בחב"ד לאחר שנודע כי הרב משה מאיר גלוכובסקי, מזכיר ההנהלה הגשמית של ה'קבוצה', ישיבת חב"ד המרכזית ב-770, הורה על עצירת אספקת המזון ללמעלה מ-200 תלמידים השוהים בקראון הייטס, למרות שאלה לא שבו לבתיהם בהוראת רבניהם.

כזכור, לפני חודש וחצי חוותה שכונת קראון הייטס התפשטות חמורה של נגיף הקורונה, מה שהפך את 770 למקום השני בדירוג הפרות הנחיות הבריאות בניו יורק. בעקבות כך, בניין 770 נסגר, חלק מתלמידי הישיבה חזרו לארץ וחלקם נשארו במקום בעידוד הנהלת הישיבה, כשהם נענים לבקשת רשויות הבריאות בישראל למנוע הדבקה בחזרתם.

במסגרת הסדר עם מזכיר ההנהלה, הרב גלוכובסקי, שאושר על ידי רבני שכונת קראון הייטס, הבחורים הועברו מהפנימייה לדירות בהן הם מקיימים את סדרי הלימוד ומתבצעת חלוקת אוכל בשעות קבועות, כאשר ההורים משלמים שכר לימוד כרגיל.

אלא שלפני שבוע הודיע הרב גלוכובסקי על עצירת אספקת המזון ותקציב הדירות לתלמידי הישיבה, מה שאילץ מאות בחורים להזדקק לחסדי תושבי השכונה כדי לאכול ויתכן שבקרוב אף יצטרכו לחפש מקומות לינה חלופיים.

הרב גלוכובסקי, מימין (צילום: באדיבות אתר חב"ד אינפו)

לפי הדיווח באתר חב"ד אינפו, הנהלת הישיבה ובראשה ראש הישיבה הרב שניאור זלמן לבקובסקי והמשגיח הרב שלמה זרחי, פנו למזכיר הרב משה גלוכובסקי בדרישה להמשיך לספק לבחורים ארוחות בהתאם להסכם שנחתם עמו, אך נתקלו בסירוב.

"במה חטאתי? בכך שהקשבתי להנהלת הישיבה, ראש הישיבה הרב לבקובסקי ומנהל הישיבה הרב זרחי שהורו לכולנו להישאר כאן ולהמשיך ללמוד? בכך שהחלטתי שאינני מעוניין להדביק אנשים מבוגרים במטוס ועלי להישאר כאן ולשמור על כללי הזהירות? בכך שלא רציתי לגרום לחילול שם ליובאוויטש ולתפוס חלק בידיעות על ה"חב"דניקים שהדביקו המונים"?" כתב אחד מתלמידי הישיבה במכתב שהופץ ברשת.

"עמדת הנהלת הישיבה ברורה לחלוטין; אנו שמחים מאוד בבחורים שנשארו ללמוד בישיבה ולשקוד על לימוד תורת הנגלה והחסידות. אין ספק כי זכות לימוד התורה של התמימים מגינה ומצילה מהמגיפה הנוראה" אמר ראש הישיבה הרב לבקובסקי והוסיף כי "דעת ההנהלה ברורה, שחייבת להיות מסגרת מסודרת הדואגת לצרכים הגשמיים של הבחורים, ובראש ובראשונה הדבר כולל שלוש ארוחות ביום. ככל שזה תלוי בהנהלה הרוחנית אנו תומכים בכל צעד שישפר את תנאי התמימים".

במקביל, התארגנה מגבית חירום בקרב החסידות לטובת הבחורים ואף המרא דאתרא של קראון הייטס, הרב יוסף ישעיה ברוין תרם 1,000 דולר מכיסו.

"הם לא שייכים לכאן"

בתגובה לדברים, פרסם הרב גלוכובסקי באתר COLlive סרטון בן 40 דקות בו הוא מסביר כי הנהלת הישיבה הייתה חלוקה בסוגיה אולם "הדבר האחראי והנכון לעשות הוא לסגור את הישיבה ולשלוח את הבחורים הביתה" כיוון שלדבריו ההחלטה תואמת את פסק הדין של בד"צ קראון הייטס ותקנות הבריאות הפדרליות.

"הם חייבים לקבל כל דבר שהם רוצים ואם צריך, זה יהיה באמצעות טרור ואלימות. לא רציתי לפרסם את הווידאו הזה, אך בעצת ידידים מבינים ובני משפחה, אסביר את העניין" אמר הרב גלוכובסקי בתחילת דבריו.

(צילום: באדיבות אתר COLlive)

"הם לא שייכים לכאן" המשיך. "הם לא שומרים על ריחוק חברתי, הם לוקחים בקלות ראש את נגיף הקורונה ולא מכבדים אף אחד". הרב גלוכובסקי האשים את תלמידי הישיבה בהתנהגות שיוצרת חילול השם וטוען כי הם הפיצו שמועות כוזבות לפיהן הישיבה מקבלת תקציבים ממשלתיים לצרכיהם.

לדברי הרב גלוכובסקי, טרם התקבלו כספי הסיוע מהממשלה והיחידים שיהיו זכאים למענק זה צריכים להיות אזרחי ארה"ב או בעלי גרין קארד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר