ההערכה: גני הילדים לא ייפתחו בשבוע הבא

משרד הבריאות מתנגד להחזרת גני הילדים לפעילות, ולמרות שהמתווה כבר פורסם מסתמן כרגע כי לבסוף יחלו בלימודים רק ילדי כיתות א-ג בלבד. וועדת השרים תחליט על כך מחר (עדכון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

למרות שביום שניי דווח כי על פי המתווה שסוכם גם גני הילדים ישובו ללימודים סדירים ביום ראשון הקרוב, נראה כרגע שלבסוף גני הילדים לא יחזרו בינתיים לפעילות, על פי המלצת משרד הבריאות.

כרגע נראה שתלמידי כיתות א' עד ג' אכן יחזרו ללימודים ביום ראשון, לעומת המשפחתונים והפעוטות (ילדים בגילאים 0 עד 3), שאף הם לא צפויים להיפתח כרגע.

לאחר שביום שני כבר הוחלט בממשלה על חזרתם ומשרד החינוך פרסם את המתווה במלואו, היום אמר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב כי הוא ממליץ לא לפתוח את הגנים ביום ראשון. "הגנים אולי ייפתחו בפעימה הבאה, המשפחתונים לא מוכנים", אמר גורם בכיר במשרד.

בדיונים שנערכו התברר התברר שמשרד החינוך מוכן להחזיר את הלימודים עד כיתה ו'. לגבי כיתות ז'-ט' מסתמן שהם בכל מקרה לא יחזרו עד סוף השבוע הבא. תלמידי התיכון יעשו את הבגרויות באופן מקוון.

משרדי החינוך והאוצר ומרכז השלטון המקומי תבעו להחזיר גם את ילדי הגנים בגילי 6-3 בכפוף להנחיות משרד הבריאות לשמירה על היגיינה וריחוק פיזי וחברתי. במשרד האוצר סבורים כי לא ניתן יהיה להניע את המשק בלי החזרת הילדים למוסדות החינוך על מנת שההורים יוכלו לצאת לעבודה.

יצוין, כי הורים רבים הודיעו כי בכל מקרה לא ישלחו את ילדיהם לגנים גם אם ישובו לפעילות זאת מחשש כי החזרה ללימודים תביא להתפרצות חדשה של הנגיף. מחר (שישי), תכריע ועדת השרים בראשות נתניהו בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר