לקראת 'סגר' נוסף?

תמונה מלאה: חולי הנגיף החרדים בי-ם - במספרים • מדאיג

גורם בכיר חושף ב'כיכר השבת', כי מתוך כלל החולים בעיר הקודש - 1130 הינם מהמגזר החרדי, 259 מהציבור הכללי ו-119 מהמגזר הערבי. לדבריו, הסגר עשוי להתרחב • זו החלוקה, לפי שכונות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (תמונות: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שיעור התחלואה העדכני בקורונה בשכונות החרדיות בירושלים, שמתפרסם פה כעת לראשונה, מוכיח כי לשרי הממשלה שהחליטו להטיל סגר על שכונות אלו, בהן בולטת קריית בעלזא, לא היתה ברירה אחרת.

טרם הטלת הסגר, הגיעו בקשות מצד העסקנים המקומיים למנוע את ההחלטה על המהלך הדרמטי, אך המספרים אליהם נחשפו בכירים במגזר במהלך הדיונים על סגר זה, הם שכאמור הובילו למסקנה כי יש להטיל אותו באופן מיידי.

לידי 'כיכר השבת' הגיעו המספרים שמספרים את התפרצות התחלואה בציבור החרדי בעיר; מספרים שהעלו דאגה רבה בקרב בכירים חרדים שתחילה התנגדו להטלת הסגר על השכונות הנגועות.

לדברי גורם רשמי, שנחשף הבוקר (ראשון) לנתונים אלו, "לא הייתה ברירה אחרת, אלא להטיל סגר. הנתונים המדאיגים בירושלים, יכולים להוביל על סגר בשכונות חרדיות נוספות".

האזור שמוביל במספר החולים בעיר הקודש, מפרט הגורם, הוא קריית בעלזא (הכולל את 'קריית צאנז'), בה ישנם כמאתיים תושבים שנדבקו בנגיף הקורונה: 101 חולים שנמצאים כעת בבתיהם בשכונה, ו-70 שהבריאו מהנגיף.

היועץ ממשרד הבריאות מסביר בראיון: זו הסיבה לסגר (מתוך 'סוגרים שבוע')

במקום השני נמצאת שכונת עזרת תורה, שם נדבקו 244 תושבים. 140 מהם כבר הבריאו, ונכון להיום נמצאים כ-85 חולים בבתיהם ומסרבים לצאת לבידוד בבתי מלון.

בשכונת רמות - 306 תושבים נדבקו, רובם הבריאו. נכון להיום, 68 חולי קורונה נמצאים שם בבתיהם. כך גם בשכונת רמת שלמה: 68 חולים נמצאים כעת בבתיהם.

הגורם הבכיר אף חושף את חלוקת החולים לפי מגזרים בירושלים: מתוך כלל החולים - 1130 הם מהמגזר החרדי, 259 מהציבור הכללי (חילוני ודתי-לאומי) ו-119 מהמגזר הערבי.

כמו כן, כפי שמסתמן משאר חלקי המדינה, מספר המבריאים בבירה גבוה בהרבה ממספר הנדבקים: מתוך 3539 חולים, 1873 כבר הבריאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר