פרק שני • צפו

הפרופ' מגיב ועונה ל'בעז' - "המכור החרדי"

לאחר שבפרק הראשון בסדרת 'שחור ולבן', בעז חשף באומץ את התמכרותו ואת הבעיה בציבור החרדי. הפרופ' מאוני' בר אילן, ייתן את התשובות להורים - לבעיית ההתמכרות (כיכר TV)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

בפרק הראשון של סדרת מכורים ב'שחור ולבן', בעז, המכור החרדי, שיתף ברגשות שלו בתור 'מכור לשעבר', וסיפר על ההתמודדויות שלו. בפרק הנוכחי פרופ' נתי רונאל מומחה בטיפול בהתמכרויות שיסביר יחד עם הרב איתן אקשטיין, מהי ההתמכרות ומהי התסמינים.

עוד בסדרה 'שחור ולבן'>>>

הרבה שאלות פתוחות, נותרו אחרי הפרק הראשון,הסיפור של בעז, המכור לחומרים. חשף צהר להתמודדות של ה'מכור השקוף'. אף אחד באמת לא ידע כי הפחד והבושה לספר על ההתמודדות הגדולה.

בעז שתף באומץ את הסיפור האישי גם כשזה בטשטוש ושינוי קול עדיין הקושי הוא גדול. אבל זו הדרך היחידה להעביר מסר של תקווה עבור אלו שזקוקים לעזרה, אין ברירה אחרת אלא, חייבים לדבר על זה.

בפרק הנוכחי יארח באולפן 'כיכר השבת' מנכ"ל ומיסד 'רטורנו' הרב איתן אקשטיין את פרופ' נתי רונאל מומחה לטיפול בהתמכרויות מהמחלקה לקרימנולגיה באוניבסיטת בר – אילן. וידונו בשאלה 'מתי זו התמכרות?' ומהם התסמינים הקובעים את ההתמכרות, ואיך ניתן לזהותם.

בפרק ידברו שני המומחים ויתנו תשובות, איך אנחנו כהורים או אנשי חינוך נדע להבדיל האם זו התמודדות מול יצר הרע או התמכרות. או מדובר במשובת נעורים או התנהגות בלתי נשלטת..

כמו"כ, האם זיהוי בגיל ההתבגרות ימנע את התפתחות ההתמכרות, ומהם הכלים שלנו כהורים או כאנשי חינוך לאפשר שיח כנה ופתוח, ולמנוע מהמתבגר את הצורך להתמכר לריגושים אחרים. ואיך נעניק את היכולת לשתף אפילו אם 'לא נעים'.

פרופ' נתי רונאל מגדולי המומחים בארץ בתחום ההתמכרויות בשיתוף הפעולה האדוק לאורך עשרות שנים יחד עם הרב איתן אקשטיין, יצר שיח ועזרה לאנשי המקצוע והטיפול בהתמודדות מול מטופלים במגזר החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר