פרסום ראשון

במתווה מיוחד: כך פתחו ב'ר' הלל' את הזמן

תחת מעטה חשאיות כבד, בישיבת 'כנסת הגדולה' במודיעין עילית, הוחלט לפתוח את זמן קיץ - לאחר בדיקה מדוקדקת של מומחי הרפואה • כל הפרטים על המתווה של הישיבה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: איתמר קירשבוים)

כ-70 תלמידים (רבע מתלמידי הישיבה. א"ר) מישיבת כנסת הגדולה (ר' הלל) במודיעין עילית חזרו ללמוד במתחם הישיבה במודיעין עילית זאת ללא אישור רשמי של גורמי המקצוע במשרד הבריאות, אך עם התייעצות בגורמי רפואה אחרים.

מדובר ברבע מתלמידי הישיבה שחזרו לשגרת לימודים לאחר שלטענת בכירים בישיבה הם עברו לפני שבוע וחצי בדיקות - יצאו שליליים, ונשארו בחדרי הפנימייה, עד לבדיקה נוספת.

בישיבה נעלו את הכניסה הראשית לישיבה, ומתחו בד לבן מסביב לכל הכניסות וזאת משתי סיבות, האחת, שלא יוכלו לצאת מפתח הישיבה וגם על מנת שלא להוציא לעז על מה שקורה בפנים.

איתמר קירשבוים, תושב מודיעין עילית שהצליח להיכנס למתחם הישיבה טוען ל'כיכר השבת' כי בתוך בית המדרש נצפו למעלה מ-60 בחורים.

אחד מהורי הבחורים, המתגורר בשכונת הר נוף בירושלים, מספר ל'כיכר השבת': "רוב ההורים של תלמידי הישיבה, הם בעלי מקצועות חופשיים - ולא חרדים קלאסיים, בדקנו את המתווה שהכינה הישיבה עם מיטב גורמי הרפואה והובהר לנו מעל לכל ספק שילדינו יהיו בטוחים במאה אחוז - אמנם נתגעגע אליהם, אך זה שווה את זכות לימוד התורה".

יצוין כי על פי מתווה הקפסולות שהתיר את חזרתן של הישיבות. יוכלו רק 26 תלמידים להתאחד יחד ללא מפגש עם חבריהם.

עד כה אף ישיבה לא שבה ללימודים במסגרת המתווה. במהלך השבוע, לאחר בדיקות גורמי מקצוע, ישיבות יחלו בחזרתן ללימודים.

בהנהלת הישיבה אומרים ל'כיכר השבת': "למעשה כל זה נעשה כהכנה למתווה הקפסולות ובתכנית הישיבה לפעול על פי המתווה שסוכם. ובכלל מאתים מנה. היות והנהלת הישיבה רואה במלחמה בנגיף ובשמירה על ההוראות דבר ראשון במעלה, כל האיזורים בישיבה חוטו בליווי רופא מוסמך וכל התלמידים נדרשים לעבור בדיקות לשלילת הנגיף. להבדיל מציבורים אחרים המזלזלים בהוראות, ההיפך הוא הנכון במקרה דנן, דוקא הדאגה היתירה לשמור על בריאות הציבור היא זו שעומדת לעיני מובילי המהלך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר