דו"ח המודיעין האמריקני

סין הסתירה את התפרצות נגיף ה'קורונה' ואגרה ציוד רפואי

דו"ח המודיעין האמריקני שנחשף ב'סוכנות AP' מעלה כי סין הסתירה מהועלם, במשך חודש לפחות, את נגיף הקורונה וניצלה את הזמן הזה כדי להצטייד בציוד רפואי - שלאחר מכן היה חסר (אקטואליה)

נוסעים ברכבת בשאנגחאי (צילום: שאטרסטוק)

סין הסתירה את היקף התפרצות נגיף ה'קורונה' כדי להצטייד באספקה רפואית, כך עולה מדו"ח מודיעין אמריקני שנחשף בסוכנות AP.

לפי הדו"ח, שחיברה המחלקה לביטחון המולדת של ארצות הברית (DHS), מנהיגי המדינה הסתירו מהעולם את הנגיף, בשלבים הראשונים של ההתפרצות, ובמקביל עסקו בהגדלת הייבוא של הציוד הרפואי ובהקטנת הייצוא הרפואי, כדי להתמודד עם המגיפה.

הדו"ח קובע כי המגיפה הוסתרה במכוון על-ידי מנהיגי סין עוד בתחילת חודש ינואר. "סין ניסתה להסתיר את הגדלת אספקת הציוד הרפואי בשטחה, הכחישה שהטילה מגבלות על הייצוא וטשטשה את נתוני הסחר שלה", נכתב בדו"ח.

במהלך חודש ינואר, סין לא דיווחה לארגון הבריאות העולמי על ההידבקות מהנגיף כדי להצטייד בציוד רפואי. בו בזמן היא הגדילה את ייבוא מסכות הפנים, חליפות כירורגיות וכפפות וכך כאשר המגיפה התפשטה בעולם, נוצר מחסור בציוד הזה.

המודיעין האמריקני העריך עד כה כי סין לא הפיצה במכוון את הנגיף אך הסתירה את התפשטות המגיפה, במשך כחודש.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, צייץ הלילה (שני) כי "אנשי המודיעין אמרו לי שצדקתי, והם לא העלו את נושא הקורונה עד סוף חודש ינואר - רגע לפני שאסרתי על הגעה מסין לארה"ב".

"אנשי המודיעין דיברו על הנגיף בצורה מאוד לא מאיימת", הוסיף טראמפ, "עשרות אלפי חיים ניצלו בעקבות האיסור המוקדם שהטלתי על הגעה מסין".

כזכור, טראמפ במשך שבועות ארוכים זלזל בנגיף והשווה אותו לשפעת. בעקבות כך ספג ביקורת בארה"ב על כך שהמחלה התפשטה במהירות בגלל המדיניות שנקט.

מזכיר המדינה מייק פומפאו אמר אמר בריאיון ל-ABC כי "אני יכול לומר שיש כמות משמעותית של ראיות שהנגיף הגיע ממעבדה בווהאן. לא הפעם הראשונה שבה העולם נחשף לווירוסים שהם תוצאה של טעויות במעבדה סינית".

יצוין כי עד כה אובחנו כ-1.2 מיליון חולי קורונה בארה"ב, מתוכם יותר מ-68 אלף מתו מהנגיף. בכל העולם אובחנו עד כה יותר מ-3.5 חולים ןומתו מעלה 250 אלף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר