מדריך חיוני

5 טיפים שיעזרו לכם להראות (ולהישמע) טוב בשיחת זום

בתקופה הנוכחית כולנו נאלצים להצטלם בתנאים לא אידאליים בבתים שלנו ורובנו לא ממש מומחים בתחום. לכן, התגייסנו לעזרתכם עם 5 טריקים של במאים, שיסייעו לכם לעשות זאת כמו שצריך (דיגיטל)

(צילום: שאטרסטוק)

לאחר לא מעט שיחות זום שבהן השתתפנו לאחרונה, הגענו למסקנה (המתבקשת, יש לציין) שאנשים רבים יכולים להיעזר בכמה עצות שיגרמו להם להוציא את המיטב מעצמם בוועידות מסוג זה. מחתונות וירטואליות ועד לפגישות עבודה, כולנו נאלצים לפתע להצטלם בתנאים לא אידאליים בבתים שלנו שעלולים להיות חללים לא מושלמים בעליל.

לדעת היכן לשבת כדי לקבל את האור הטוב ביותר, לבחור את המיקרופון הנכון ואפילו פשוט להרגיש בנוח. להלן 5 טריקים מהבמאית בקה פארסייס, להיות אטרקטיביים מקסימום בכל שיחת וידאו:

האירו את פניכם

הכי טוב להתחיל עם תאורה כי היא תכתיב את מיקום ניהול השיחה שלכם. פתחו את החלונות והתריסים ותנו לאור טבעי לזלוג פנימה, אבל אל תתנו לו לפגוע בגב שלכם. מומלץ לשמור על מקור האור הגדול ביותר שלכם ממש מולכם או לא יותר מ-45 מעלות ישירות מולכם. שימו לב כי המסך שלכם יכול להיות מקור אור גדול, לכן התאימו גם את בהירות המסך שלכם, במיוחד אם אתם מתקשרים בשיחה ללא אור טבעי. מסך בהיר יכול לעמעם את תווי הפנים שלכם ולגרום לכם להיראות יותר כמו רוח רפאים מאשר מאסטרים לשיחות וידיאו.

בחרו במקור האור הבהיר ביותר שלכם (בדרך כלל זה יהיה חלון). הוא יראה טוב יותר עליכם ועל כל מי שמתקשר עמכם.

העלו את המצלמה שלכם

יש זווית מצלמה אחת ורק אחת שמקובלת: חזיתית ובגובה העיניים. השולחן שלכם יהיה כמעט בוודאות נמוך יותר מהפנים שלכם וזה אומר שאנשים הולכים לראות אתכם בצורה לא מחמיאה. השתמשו בערימת ספרים, שרפרף או שולחן גבוה יותר כדי לוודא שהמצלמה שלכם היא באותו גובה של העיניים שלכם. אתם לא רוצים שאנשים ירגישו כאילו הם מסתכלים עליכם מלמעלה או מלמטה.

בדקו איך אתם מצטלמים לפני השיחה

אתם רוצים להגיע לפגישה שלכם כשאתם כבר נראים במיטבכם, כך שלא תצטרכו להתאים את הסביבה שלכם, בהירות המסך, הזווית או השיער בשידור חי לכולם. יש בזום אפשרות להציג לכם תצוגה מקדימה של עצמכם לפני תחילת השיחה. אם תבחרו באפשרות זו, תופיע תצוגה מקדימה של וידאו לפני שתיכנסו לשיחה, כדי לבדוק איך הכל נראה.

ברגע שהשיחה מתחילה, בטלו את אפשרות התצוגה המקדימה. כך כנראה פחות תתפתו לסדר את שיערכם או לתקן את הזווית במהלך השיחה ובנוסף, דעתכם תוסח פחות. אתם יכולים לעשות זאת בזום על ידי לחיצה ימנית על חלון הווידאו שלכם ובחירה ב"הסתר את עצמי".

מצאו מקום שקט (ואת האוזניות הטובות ביותר שלכם)

לרובנו אין שליטה רבה על השמע, אבל אתם תישמעו טוב יותר אם תדברו במקום שקט. זכרו כי לאוזניות שלכם יש מיקרופון טוב יותר מהמחשב שלכם. לרוב האפליקציות של שיחות וידאו יש כלי בהגדרות שלהן לבדיקת המיקרופון ומומלץ לאסוף את כל האוזניות שיש לכם בבית (לאוזניות יש בדרך כלל תוכנה מובנית) ולבדוק אותן כדי למצוא את אלו שנשמעות הכי ברור.

כאדיבות לאחרים, אנא שמרו על המיקרופון מושתק, אלא אם כן אתם מדברים. אולי אתם רגילים לשמוע את בכיות הפעוט שלכם, אבל אלו רק אתם.

שבו בנוחות

בדיוק כמו בפגישה פיזית, ברגע שאתם מצטרפים לשיחה, אתם לא אמורים לקום ולהסתובב. התחילו עם מקום נוח לשבת או לעמוד בו במהלך שיחה שעלולה להיות ארוכה. למרות שנחמד לשבת על המיטה, ישיבה ברגליים שלובות יותר מ-20 דקות אינה נוחה, אז העבירו את מיקום שיחת הווידאו שלכם לשולחן. אם אתם משתמשים במחשב נייד, דאגו למטען מחובר ומוכן ולסוללה מוטענת. מוטב גם להביא בקבוק מים וכוס קפה לפגישות.

ולבסוף: הישארו מקצועיים, גם אם לא יצאתם מהפיג'מה שלכם כבר שבועיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר