המינויים והמלגות

המבקר נגד ההתנהלות במשרד הפריפריה

מבקר המדינה מפרסם את הדו"ח הראשון שלו, הכולל ביקורת על ההתנהלות במשרד לפיתוח הנגב והגליל בראשות השר אריה דרעי. במוקד: מינויי יועצים וחלוקת המלגות (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
דרעי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מפרסם היום (שני) את הדו"ח הראשון שלו, הכולל ביקורת על התנהלות המשרד לפיתוח הנגב והגליל תחת כהונתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי.

לפי המבקר, בין השנים 2017 ל-2018 נמצאו ליקויים רבים בתפקוד המשרד, בין היתר בקשת תמיכה של עמותה - שבהמשך בוטלה - בסך 570 אלף שקל, אשר עניינה תלוי ועומד בחקירת המשטרה, ולפי הערכות התיק צפוי להיסגר.

עוד בביקורת: כספים שהועברו למסעות של בני נוער חרדים "שלא כהלכה", מתן מלגות לסטודנטים חרדים שלא עמדו בקריטריונים ובחירה בעייתית של יועצי ש"ס בבחירות, שמונו במכרז ליועצים של הרשות לפיתוח הגליל בשכר של מאות אלפי שקלים.

באשר לתוכנית 'חרדים באקדמיה' נטען בדו"ח של מבקר המדינה, כי המשרד לפיתוח הנגב והגליל השקיע ארבעה מיליון שקלים, ואלו הגיעו לסטודנטים שלא היו זכאים לו. "במארס 2016 הגיש המשרד בקשה להתקשרות בפטור ממכרז עם קרן טורונטו למיזם שכותרתו 'תכנית חרדים באקדמיה והשמת חרדים בתעסוקה'. לפי המבקר, מבדיקת חלוקת המלגות ל-90 סטודנטים, נמצא כי רק חמישה מהם היו זכאים למלגה. כמו כן, מתוך רשימת המלגות שנבדקו, 54 כלל לא גרים בנגב ו-31 אינם לומדים במוסדות להשכלה גבוהה בגליל או בנגב".

בענין מינוי יועצי ש"ס, מפורט בדו"ח המקיף, כי אחד היועצים נבחר בעבר לתפקיד יועץ לקשרי ממשל של הרשות לפיתוח הגליל , בעלות העסקה של חצי מיליון שקלים לשנתיים שנבדקו, זאת למרות ששימש כיועץ אסטרטגי בקמפיין הבחירות של ש"ס, ועל אף ש"לא עמד בתנאי הסף שנקבעו למכרז, בהם ניסיון בעבודה מול המגזר הציבורי".

כך גם במקרה של יועצת תקשורת אחרת היא מונתה לתפקיד יועצת להעצמה נשית ברשות לפיתוח הגליל, בעלות של 250 אלף שקל בשנה, למרות "שוועדת המכרזים לא קיבלה הסברים למה צריך מישהי בתפקיד הזה". לטענת המבקר, "למועמדת שהגיעה שניה לתפקיד היה יותר ניסיון ממנה, אך משום מה ועדת המכרזים נתנה לשתיהן ציון שווה. עוד נמצא כי בכירה ברשות התלוננה בזמן אמת שהיועצת לא מבצעת את תפקידה, אך התלונה לא זכתה להתייחסות".

השר אריה דרעי מסר למבקר המדינה בתגובה: "איני עוסק במינוי עובדים לרשות, אך אינני מוצא פסול במינוי אדם שבעבר נתן שירותים למפלגה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר