חתונה בשטיבל

'גור' הגדירו יעד: חיסכון של 50 אלף בחתונות

בנו של האדמו"ר וראש הישיבה מגור, החליטו להיכנס בעובי הקורה של הוצאות החתונה בחסידות וירדו עד לפרטים הכי קטנים, כגון; חלוקת הסוכריות • המחותנים יחסכו 50 אל"ש (ארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

לאחר ימי ספירת העומר ורגע לקראת חזרת עונת החתונות , יוזמים בחסידות גור, מתווה חתונות חדש דרכו יחסכו המחותנים כ-50.000 ש"ח כל אחד, בשמחת נישואי צאצאיהם. •

ל'כיכר השבת' נודע כי המטרה המרכזית של העסקנים בחסידות, היא קיצוץ משמעותי בהוצאות של ליל הנישואין, על מנת שהכסף יושקע בדיור עבור הזוג הצעיר.

בראש הוועדה המיוחדת שבחנה את הנושא לעומק היו; בנו של האדמו"ר - הרה"צ רבי ישראל מנחם אלתר והרב אביגדור רובינשטיין, ראש ישיבת 'מאור ישראל' בבני ברק שבחנו יחדיו כ-1,000 הצעות ורעיונות שהוצעו ע"י חסידי גור, כאשר השינוי המשמעותי ביותר הוא העברת מיקום השמחה מהאולמות אל בתי החסידים או ה'שטיבלאך' של החסידות ברחבי הארץ, וללא השתתפותם של בני דודים.

אחד העסקנים בחסידות אור בשיחה עם 'כיכר השבת', "בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה, הציבור ראה ששייך בהחלט לערוך חתונות בצורה מצומצמת, ובמסגרת משפחתית בלבד, כאשר השמחה בארועים השונים לא היתה פחותה בכלל מאלו המתקיימים באולמות ארועים".

חתונה ב'גור' (צילום: חיים גולדברג)

צעדים משמעותיים נוספים עליהם תמליץ הוועדה הינם בנוגע להוצאות בסגירת השידוך, קניית מתנות, השכרת ביגוד, חגיגת ימי השבע ברכות, עריכת שבת חתן, ואפילו עניין הקידוש בשבת בבתי הכנסת.

בנושא של השכרת ביגוד, הוועדה ממליצה לאסור כליל את עניין השכרת הבגדים לבני המשפחה, כולל עשיית תסרוקות לכבוד השמחה, כאשר ההמלצה היא לקנות רק בגדים שניתן להשתמש בהם שוב בהמשך.

הוועדה המליצה לצמצם למינימום את מספר המשתתפים בסעודה, ללא חברים שיבואו רק לחופה ולריקודים, וללא מוזמנים נוספים שאינם קרובי המשפחה מדרגה ראשונה, ואפילו מחותנים, להם ממליצה הוועדה לערוך שבע ברכות מיוחד, כאשר כל יתר ימי השבע ברכות יתקיימו בבתים בלבד.

בנוגע לשבת שבע ברכות, הוועדה תמליץ להגביל את מספר המשתתפים ל-50 אנשים, לא כולל ילדים, והסעודה לאחר ה'אויפרוף' (שבת חתן) תתקיים בהשתתפות משפחת החתן בלבד, כאשר גם בקידוש הנערך בבית הכנסת ייערך ללא עריכת שולחנות בגברים וכן אצל הנשים.

עוד הוחלט לבטל את מנהג חלוקת הסוכריות אותם החתן מחלק לאחר סגירת השידוך, מנהג שלדברי אנשי הוועדה גורם לתחושה של בזבוז כספים מיותרים.

בחסידות מציינים כי המלצות הוועדה מיועדות בעיקר עבור החסידים שאינם נמנים על המשפחות העשירות, וכי בכל מקרה לא מדובר בהמלצות שיהוו כתנאי לקבלת הלוואה בגמ"ח של 'גור', או כמשהו שמחייב את כולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר