בהר מירון

היחס המשפיל של השוטר לצלם החרדי

דוד כהן, צלם עיתונות, שהגיע להר מירון עוכב על ידי שוטר שביקש למנוע את כניסתו, לאחר שמפקדיו הבהירו לו כי יש אישור כניסה לעיתונאים הוא ביקש להשגיח שהצלם לא מתפלל בציון (ברנז'ה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
הר מירון, אתמול (למצולם אין קשר לנאמר בידיעה) (צילום דוד כהן)

הצלם החרדי דוד כהן, המתגורר בעיר צפת הגיע היום (שני) למושב מירון בכדי לתעד את פעילות המשטרה בהכנות להילולת רבי שמעון בר יוחאי לקראת ל''ג בעומר שיתקיים באופן מצומצם עם מספר הדלקות בודדות בהתאם להנחיות משרד הבריאות - אך בדרך אל מעלה ההר נתקל ביחס משפיל מצד שוטר שפגש בכניסה למושב.

"הגעתי לשער המושב, מולי ניצב שוטר שהכריז בביטחון: 'אין כניסה''," כתב הצלם החרדי בחשבון הפייסבוק שלו, "הסברתי שאני צלם עיתונות, הצגתי בפניו את ציוד הצילום שלי, עדכנתי אותו שיש ברשותי תעודת עיתונאי (לע''מ), ושאני במסגרת עבודה, ועל הדרך גם הצגתי בפניו אישור מעברים שהנפיקו עבורי מבעוד מועד מערכת 'ישראל היום' בדיוק לרגעים כאלה".

לדבריו: "בכל זאת, התעקש השוטר: 'אין כניסה, מה שהיה עד עכשיו נגמר, מהיום אין כניסה למושב'. ביקשתי ממנו: 'אתה יכול בבקשה לבדוק עם הממונים עליך? יתכן ואתה לא מודע לחוקים'. תוך כדי שהוא עולה בקשר, אני כבר שומע את הקצין שלו אומר לו: 'עיתונאים יכולים להיכנס, תן לו לעבור'.

"השוטר חזר אלי, נתן לי את התעודה שלי, ואמר בזלזול: 'אתה לא הולך לקבר להתפלל ולהדליק נר! האאא?', שאל, אבל לא חיכה לתשובה. עלה בקשר מול החברים שלו, והודיע להם שעולה למעלה כרגע 'חרדי' ושישימו לב שהוא לא הולך לקבר להתפלל בטעות".

"השוטר הודיע לי שהחברים שלו יפקחו עלי עין למעלה, שלא אנסה לשחק משחקים. איחלתי לו כל טוב, והמשכתי במעלה ההר. תוך כדי כתיבת הפוסט, התברר לי שהיום בדיוק היה יום חופש העיתונות הבינלאומי, שהוכרז לראשונה ב-1993, אירוני משהו", כתב דוד כהן לסיום.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "בהנחה שמה שנאמר צוטט נכון מדובר בהערה שאינה במקומה ואינה עומדת באמות המידה המשטרתיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר