ההנחיות לביה"ס

אין טעם בחיטוי, אין לשלוח ילדים עם כפפות

בעקבות החזרה ללימודים, חברי צוות הטיפול במגפות של משרד הבריאות צפוי להמליץ על שימוש במים וסבון על פני אלכוג'ל ולהמליץ על אי חיטוי במהלך יום הלימודים (עדכונים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

חברי צוות הטיפול במגפות של משרד הבריאות והמנכ"ל משה בר סימן טוב התכנסו בעקבות החזרה ללימודים של חלק ממערכת החינוך ובעקבות הפגישה הם יציגו שורת הקלות ונהלים חדשים בנושא ההיגיינה בבתי הספר.

על פי נוהלי החזרה ללימודים של משרד החינוך, "איש הצוות והתלמיד יקפידו על שטיפת ידיים עם מים וסבון או חומרי חיטוי". חברי הצוות קבעו כי אין תועלת בריסוס בתי הספר ובניקיון מוגבר ועל בסיס קבוע במהלך יום הלימודים. בחלק מבתי הספר לא ביקר אדם במשך כמה חודשים, מה שהופך את הריסוס שלהם לפני בוא התלמידים למיותר וטיפשי במיוחד.

באשר לשימוש בחומר החיטוי ובאלכוג'ל, חברי הצוות המליצו לעודד תלמידים לשטוף ידיהם באמצעות מים וסבון במקום עם אלכוג'ל, דבר שמשרד הבריאות כבר המליץ עליו מזמן. במהלך יום הלימודים, צפויים במשרד הבריאות להמליץ שלא לעשות שימוש בחומרי חיטוי שיכולים להיות מסוכנים לילדים יותר מנגיף הקורונה.

הצוות גם צפוי שלא להמליץ על שימוש בכפפות לילדים, בעיקר בשל גודלן שלא מתאים לידי ילדים והעובדה שהן צוברות לכלוך.

יו"ר איגוד רופאי הציבור פרופ' חגי לוין אמר, כי "ההנחיות לציבור צריכות להיות על בסיס מדע ולא על פחדים". לדבריו, "צריך להימנע מלחשוף ילדים לאקונומיקה או חומרי ניקוי אחרים שעלולים להזיק לבריאות, ללא תועלת מוכחת. חשוב להקפיד בבתי הספר על חינוך להיגיינה אישית ולאפשר לילדים לשטוף ידיים במים וסבון. כפפות אינן הפתרון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר