הסעיר את הרשת

נחשף: מי הילד שעטה מסיכה אצל הרבי?

בתמונה שרצה ברשת, מופיע ילד כשהוא עוטה על עצמו מסיכה בביקור אצל הרבי מליובאוויטש. הרבה השערות וסברות נקשרו לסיבה, כעת נחשף מי הילד ומדוע לבש מסיכה (בעולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: JEM)

חרושת שמועות היו סביב התמונה של הילד הקטן, שקיבל דולרים מהרבי מליובאוויטש - כשהוא עוטה על עצמו מסיכה. הערב (שלישי), התגלתה התשובה האמיתית.

היה זה ביום ראשון, כ"ז בתמוז תשמ"ט - באותם הימים התנהלו מאבקים אדירים בין הציבור הליטאי לציבור החב"די.

הילד "הליטאי", מנחם ארנטל ז"ל, הגיע יחד עם הוריו היקרים, זוכי פרס ישראל, חיים ומירי ארנטל לארצות הברית, לצורך טיפול במחלת הסרטן של מנחם.

הילד הגיע לבקש ברכה מהרבי להתרפאות מהמחלה, ובשל הטיפולים הכימותרפיים שעבר - הרופאים המליצו לו על חבישת המסיכה.

מרים ארנטל בנאומה בעת קבלת הפרס (כאן חדשות)

לאחר תקופה, נפטר מנחם, ועל שמו הוקם הארגון "זכרון מנחם", אותו ייסדו הוריו - עבור משפחות המתמודדות עם ילדים החולים במחלה הממארת והארורה.

לאחר שהוריו זכו בפרס ישראל, הם סיפרו ל'כיכר השבת', על מנחם: "מנחם היה הבן הבכור שלנו, שנולד לפני כ-44 שנים. כשהוא היה בן שנה, הוא חלה בלוקמיה, והיה חולה 14 וחצי שנים. הוא היה פנתר. הוא עבר השתלה מאחיו, והיו לו זיהומים קשים שאף אחד מהרופאים לא חלם שהוא יצליח לעבור אותם. בסופו של דבר, למרות כל הדברים הקשים שהוא עבר, הוא לימד אותנו מה זה כוח נפשי של בן אדם".

מנחם ארנטל ז"ל ויבל"א הוריו (האלבום המשפחתי, ארכיון 'כיכר')

"ברגע שמנחם הבין שהוא לא יכול להיות יותר בריא, הוא אמר לרופא שיפסיק להילחם עליו, כי הוא רוצה למות בכבוד, וקיבלנו לזה אישור של כל גדולי ישראל ובראשם מרן הרב אלישיב זצ"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר