יחכו עוד שבועיים

גור: "איננו מוכנים להיות שפני ניסיון בחולי שעדיין אין לו תרופה"

למרות ההקלות והאישור הממשלתי, בחסידות גור החליטו, בהוראת האדמו"ר, שלא לחזור כעת לשגרה • אלו ההנחיות המלאות לחסידים, תוך הבהרה: לא נהיה שפני ניסיון (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מגור וחסידיו (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

לאחר שממשלת ישראל הודיעה על שורת הקלות בהגבלות הקורונה, מה שגרם לחלק מהישיבות לחזור ללימודים באמצעות 'מתווה הקפסולות', בחסידות גור ממשיכים בשמירה קפדנית על ההנחיות ולא מתכוונים לחזור לשגרה בשבועיים הקרובים.

בהודעה ששוגרה היום (רביעי) בשמו של הגאון רבי מרדכי חיים וולקוביץ, רב קהילת חסידי גור בערד, נמסרה לחסידים תושבי העיר דרך ההנהגה הראויה, שככל הנראה עברה את אישורו של האדמו"ר, ובשל כך צפויה להשפיע על כלל חסידי גור בישראל.

המסקנה הבולטת בין הדברים, היא שהחזרה לשגרה של חסידי גור תיבחן רק בעוד שבועיים - לאחר שניתן יהיה לוודא את השפעת ההקלות. להלן ההודעה המלאה, כפי שנמסרה:

א. אנ"ש חסידי גור ממשיכים לשמור על ההנחיות של משרד הבריאות, כולל חבישת מסיכה ביציאה למרחב הציבורי, וברוך ה' עד היום חסידי גור בעיר לא ניזוקו כלל, ובכך מקדשים שם שמים. אך בימים האחרונים אברך תושב העיר ערד חלה בנגיף, ועוד שני אברכים נכנסו לבידוד בשל תסמינים שהם מרגישים, זאת לאחר שהם לא שמרו על מרחק ממי ששהו מחוץ לעיר.

ב. בימים האחרונים ישנן הקלות, שכידוע אושרו עבור טובת הכלכלה הישראלית, על אף שאין זה כל כך מומלץ על ידי מערכת הבריאות. אנחנו יודעים שבמצוות 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם' לא מתחכמים, ואיננו מוכנים להיות שפני ניסיון בכל מה שנוגע לחזרה לשגרה, ובכניסה לסכנה ולחולי שאין לו עדיין תרופה. על כן, רק בעוד כשבועיים נדע לאן פנינו מועדות.

ג. חלילה מלהטעות, להכשיל ולהחליש את האחר בעניין, ודי לנו באסונות שאירעו בישראל ובעולם, בעדתינו ובכלל ישראל רח"ל, וככל הנראה בינינו מסתובבים אנשים שהם נושאים את הנגיף, ועל אף שעליהם הדבר לא השפיע, יש בדבר על מנת לסכן אחרים.

שר הבריאות ליצמן, נציג החסידות. ארכיון (צילום: לע"מ)

אשר על כן, נמסר, כל מי שחייב לצאת מהעיר ערד לצורך ביקור ההורים, או אחד ששהה בהתקהלות למשך זמן, עליו לשהות במשך שבועיים בביתו, ולא להגיע למוקדי התקהלות, כולל מנייני תפילה, חנויות וכדומה.

עוד נקראים החסידים, לדחות עד כמה שניתן את הצורך לבקר את ההורים, ולהמשיך בשמירה קפדנית על ההנחיות.

גורם בחסידות גור אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הודעה כזאת בשמו של הרב וולקוביץ יוצאת לציבור, כאמור, רק לאחר אישורו של האדמו"ר לתוכנה.

"לכן, תוכן הדברים והעמדה המוסברת בהרחבה, צפויים להשפיע על כלל החסידים, לא רק על אלו המתגוררים בערד", מדגיש הגורם בחסידות גור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר