חוזר להסית

לפיד: לא רק הפרייארים ישרתו בצבא וישלמו מיסים

בלי שום עמדת השפעה ואחרי שחלום ראשות הממשלה נגוז, יאיר לפיד מציע להצביע בעד נישואים אזרחיים, להתיר לרפורמים לערוך טקסים בכותל המערבי ולבטל את חוק החמץ (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: מתוך שידורי ערוץ כנסת)

לפני ההצבעה במליאת הכנסת על אלפי ההסתייגויות שהוגשו נגד חוק הרוטציה שתאפשר את הקמת הממשלה, נאם יו"ר סיעת יש עתיד-תל"ם, ח"כ יאיר לפיד.

לפיד, שנשאר עם חצי מפלגה, ללא שום עמדת השפעה ובמסקרים משתרך הרחק מהליכוד וכחול לבן, שב כמובן להסית נגד הציבור החרדי.

בפתח דבריו טען כי "אם זו היתה ממשלת חירום היינו חוזים עכשיו במאבק הירואי על תיק הבריאות, האוצר, הכלכלה, הפנים, ועדת הכספים. כל התיקים שרלוונטיים באמת למשבר כלכלי. כל התיקים שעליהם לא התקיים שום ויכוח. אלה שעליהם כולם ויתרו מראש. מי שחושב שהמשבר הכלכלי מאחורינו, לא מבין על מה הוא מדבר. ההשפעה מתחילה עכשיו".

בהמשך הציע קו יסוד לממשלת החירום, בו הבטיח לתמוך כמובן. "הממשלה מאמינה בשיוויון וחירות", ופירט: "היא תוודא שאם יש חוק גיוס במדינת ישראל, כל צעיר בן 18 יתגייס לצבא או לשירות לאומי".

"היא תוודא שכל ילד ילמד מתמטיקה ואנגלית כדי שיהיו לו הזדמנויות שוות לפרנס את עצמו. היא תכניס את ערך השיוויון לחוק הלאום. יהיו בארץ נישואין אזרחיים".

"היא לא תתן ידה לשום כפיה דתית. לא חוק המרכולים, לא חוק החמץ, לא איסור תפילה בכותל לרפורמים וקונסרבטיבים. לא רק הפרייארים ישרתו בצבא, יעשו מילואים, יעבדו קשה וישלמו מיסים. כולם יעשו את זה. לכולם יהיו אותן זכויות, לכולם יהיו אותן חובות".

לסיום תקף, "אתם תוקפים את הדמוקרטיה הישראלית. אתם מפרקים את המכנה המשותף. אתם גורמים לאובדן מוחלט של אמון האזרחים בפוליטיקאים. אתם מבזבזים מאות מיליוני שקלים על ג'ובים וכיבודים, ומה שהכי עצוב, אתם אפילו לא יודעים להסביר בשביל מה אתם עושים את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר