בג"ץ למדינה:

ישראל סיכמה עם ירדן למנוע כניסת יהודים להר הבית?

לטענת העותרים, אנשי הר הבית, ממשלת ישראל סגרה הסכם עם ירדן, לפיו לא תותר כניסת יהודים להר הבית. מנגד, ממשלת ישראל התירה למוסלמים להיכנס להר הבית (חדשות)

(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90. )

אנשי 'הר הבית', הגישו עתירה לבית המשפט העליון נגד המדינה, בתאונה כי יש הסכם מדיני - לא חוקי - בין ישראל לירדן, המונע כניסת יהודים להר הבית. בג"ץ הורה למדינה להגיב.

שופטת בית המשפט העליון דפנה ברק ארז דנה היום (רביעי) בעתירה של אנשי הר הבית, לפיה קיים הסכם מדיני בין ירדן לישראל באשר לסגירת הר הבית ליהודים.

העותרים יהודה עציון וארנון סגל, טענו כי ראש הממשלה ניהל משא ומתן חשאי עם ירדן והגיעה להבנות באשר לסגירת הר הבית ליהודים תחת סגירתו לערבים בתקופת הקורונה.

למרות שלטענת העותרים יש הסכם ברור נגד יהודים, ממשלת ישראל אישרה למוסלמים ול'וואקף' להיכנס להר הבית.

בעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד איתמר בן גביר נטען כי אם קיים הסכם הוא לא חוקי ובכל מקרה נוכח העובדה שניתן לווקף להיכנס להר יש לאפשר גם ליהודים להיכנס ולא לפגוע בזכות הגישה שלהם למקומות הקדושים.

התפרעות ערבית בהר הבית, ארכיון (צילום: SILWANIC וחיים גולדברג, כיכר השבת)

עוד נטען כי לאור עבודתו של סגל כעיתונאי המדינה גם פוגעת בחופש העיסוק שלו. כאמור בית המשפט העליון הורה למדינה ולווקף להשיב תוך 5 ימים לעתירה וטענות הכתובות בה.

עו"ד בן גביר מסביר: "חושב שהגיע הזמן שראש ממשלת ישראל יבהיר אם יש הסכם ובחסות הקורונה יש מהלך בין ישראל לירדן שמונע כניסת יהודים להר הבית וככל שיש הסכם כזה כמובן שהוא לא חוקי, גם חוק השמירה על המקומות הקדושים וגם חוק יסוד ירושלים מחייב מתן כניסה של יהודים להר הבית ומעבר לכך לא ניתן להפלות בין דם לדם ולאפשר כניסת ווקף להר הבית וליהודים לא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר