דריכות פוליטית

נתניהו וגנץ נפגשים: כהונת הממשלה תוארך?

מחר בחצות יפקע המנדט שניתן לחברי הכנסת לנסות ולהרכיב את הממשלה. אם לא יצליחו, נלך לעוד בחירות • וגם: הקרב על תיק הבריאות, וההצעה של השר נפתלי בנט (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: דוברות)

דריכות במערכת הפוליטית: מחר בחצות יפקע המנדט שניתן לחברי הכנסת לנסות ולהרכיב את הממשלה, באם לא יצליחו גנץ ונתניהו להגיע להסכמות הרי אין מנוס מהכרזה על בחירות.

בשעה זו (רביעי) נועדים ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני גנץ בלשכת רה"מ בכנסת לצד יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ושר התיירות יריב לוין.

במרכז הדיון עומדת דרישת הליכוד מכחול לבן את תיקי התקשורת והתרבות, בתמורה לתיק הבריאות, אך במפלגתו של גנץ מסרבים לוותר עליהם. גורמים בכחול לבן טוענים שהציעו לליכוד את תיקי המדע והטכנולוגיה והשוויון החברתי.

בנוסף דנים השניים באפשרות להאריך את משך כהונת הממשלה לארבע שנים ולהגדיל את משך הרוטציה לשנתיים, ולא שלוש כפי שסוכם תחילה. באופן זה, משך הרוטציה יוגדל לשנתיים לכל צד.

בשעות אלו בכנסת נערכת הצבעה מרתונית להסדיר את הרוטציה בין נתניהו לגנץ, רק לאחר מכן ייאספו 61 חתימות עם המלצות חברי הכנסת להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו. בימינה הודיעו כי עד שלא ייפתח מו"מ מתקדם מולם הם לא מתחייבים לחתום עבור נתניהו.

המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה חתמו מוקדם יותר עבור נתניהו, לצד מרבית חברי הכנסת של הליכוד שכבר חתמו.

בתוך כך, יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן שוויתר על תיק הבריאות תמורת תיק השיכון פתח מחדש את הקרב במו"מ בין המפלגות.

שר הביטחון, נפתלי בנט הודיעה בשעה האחרונה: "פניתי באופן רשמי לראש הממשלה לבקש את תיק הבריאות והקורונה - על מנת להקים מערך פנדמיה לאומי לקראת ההתפרצות הבאה, שעלולה להגיע בחורף הקרוב".

בליכוד לא ממהרים להעניק את התיק לבנט, וב'ימינה' מעבירים מסרים: "נתניהו רוצה אותנו באופוזיציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר