דרמה בכנסת

באופוזיציה משכו ההסתייגויות; מתי יצביעו?

נתניהו וגנץ סיכמו על תאריך להשבת הממשלה החדשה • במקביל, חברי הכנסת מהאופוזיציה משכו את כל ההסתייגויות ודורשים לקיים את ההצבעה עכשיו, מחשש לשינויים (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ סיכמו על הקמת הממשלה והשבעתה ביום רביעי בשבוע הבא, 13.5.20. זאת לאחר השלמת תהליך החקיקה הלילה.

במקביל, דרמה במליאת הכנסת: במהלך הדיון הממושך המתקיים כעת על חוקי הרוטציה בין גנץ לנתניהו, חברי הכנסת מהאופוזיציה משכו את כל ההסתייגויות שלהם מההסכם הקואליציוני, ודורשים לקיים את ההצבעה על הצעות החוק כעת.

הסיבה לשינוי בגישה: החשש שלהם כי נתניהו וגנץ רוצים להכניס שינויים עוד הלילה בחוק, כדי להאריך את הקדנציה משלוש שנים לארבע שנים.

כמו כן, חלק מחברי הכנסת ביקשו הפסקה ומנגד אחרים ביקשו הצבעה על החוק בקריאה שנייה ושלישית. ההצבעה צפויה להיערך עד ארבע לפנות בוקר.

גם אם החוק יאושר כעת במתכונת של שלוש שנים לקדנציה, הליכוד וכחול לבן יוכלו לתקן את החוק בהמשך אחרי השבעת הממשלה אך שתי המפלגות ניסו להימנע מכך.

המליאה מתכנסת במטרה לדון בכאלף הסתייגויות שהוגשו מטעם האופוזיציה להסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן. ההצבעות הסתיימו רק בשעות הבוקר. בימינה החרימו את המליאה ברקע המבוי סתום במו"מ לממשלה.

לאחר שהחוק יאושר סופית, יצטרכו 61 ח"כים לחתום על בקשה מנשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו. על מכתב הבקשה להגיע למשכן הנשיא עד מחר בלילה בחצות. אם מסיבה כלשהי לא יושגו 61 חתימות של ח"כים הממליצים על נתניהו, הכנסת תתפזר לקראת מערכת בחירות רביעית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר