מ'בירת הקורונה' לשני חולים

יצחק רביץ חושף בראיון: "היישוב בסגר; אין כניסה מבחוץ"

"בירת הקורונה" סוגרת למעלה מחודש - בלי אף חולה חדש; ראש מועצת טלז סטון יצחק רביץ, מספר בראיון לאבי רבינא איך הוא עשה את זה, מה המצב כיום ביישוב - ונותן עצות ליתר הערים (מונציפאלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

היא כונתה "בירת הקורונה" של ישראל, והיום, חודשיים אחרי, טלז סטון החרדית מסכמת חודשיים של קורונה עם שני חולים בלבד. ראש המועצה יצחק רביץ מתארח ב"רבינא במוניציפאלי" ב'כיכר השבת' ומאשים את היועצים המשפטיים ב"הסתרת מידע", מכריז על המשך הסגר, ולסיום מפרגן לשר השיכון הבא יעקב ליצמן.

בשלב הסיכומים?

"לא רוצה למהר לסכם דברים כי אנחנו במגיפה עולמית, והכל יכול לקרות. מתחילים להסתכל אחורה וללמוד את הדברים לקראת העתיד, זה נראה מאחורינו".

הייתם 'בירת הקורונה', תמונת מצב עכשווית?

"היינו במקום הראשון בארץ מבחינת התפרצות הקורונה. כמות החולים בפורים הייתה גבוהה מאוד מספרים שלא הכירו במקומות אחרים בארץ, והכל בגלל אירוע אחד בסעודת פורים. היו למעלה מאלפיים איש בבידוד, זה היה מכה גדולה.

"היום אנחנו 34 יום רצוף שלא היה אף חולה חדש ברוך השם. נשארו בסך הכל שני חולים, חולה אחת לא נדבקה ביישוב והיא לא ביישוב מאז שהתחיל האירוע. 36 מתוך 38 חולים מסתובבים חופשי, הם בריאים לגמרי".

אם היית בראשות העיר בני ברק גם היית מצליח לבלום את המגיפה?

"לקחת אותי לפינה, לא מכיר את הנתונים של בני ברק. בעירייה שם מתפקדים ועושים הכל. יש דברים שעשיתי פה. מה שעשינו כאן אפשר לעשות בדיוק את אותם דברים בערים אחרות. זה לא גאונות יוצאת דופן אלא תשומת לב לפרטים. לא חיכינו להוראות מירושלים ומהממשלה, הפעלנו את ההיגיון".

איך אתה יכול להבטיח שטלז סטון לא תעבור סבב הדבקה נוסף? מה אתם עושים בשביל זה?

"יש צעדים שאנחנו עושים שלא מתרחשים במקומות אחרים. אנחנו מחמירים ומקפידים. שער היישוב סגור, ניתנת כניסה רק לתושבי המקום. בקשר עם משרד הבריאות, בקשר עם פיקוד העורף, משתדלים ליזום דברים. עושים הכל בתיאום. הערכת מצב נוספת ביום שלישי.

"שער היישוב סגור, לא מאפשרים כניסה לתושבים מבחוץ. כל הזמן מגיעים בקשות, נותנים מענה ובודקים כל בקשה בנפרד. אין כניסה ליישוב. משקיעים המון בהסברה עם מסרים על הצורך להמשיך לשמור על כללים".

רביץ אף מותח ביקורת על היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה: "היועמ"שים שניסחו את התקנות לא אפשרו להעביר את המידע לרשויות המקומיות".

לסיום בוחר רביץ לפרגן לשר השיכון הנכנס יעקב ליצמן ואומר כי "אם ליצמן יעשה במשרד השיכון את מה שעשה במשרד הבריאות - הציבור החרדי יכול להיות רגוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר