מתיחות מול 'ימינה'

הדילמה של נתניהו: למי לתת את התיקים שנותרו

'ימינה' הדתית-לאומית בפנים או בחוץ? התיק לביטחון הפנים למירי רגב או לאמיר אוחנה? כל הדילמות הפוליטיות המונחות על שולחנו של נתניהו, לקראת השבעת הממשלה השבוע (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: אוהד צווויגנברג, פול)

לאחר שיחה בין השר יריב לוין ליו"ר 'ימינה' נפתלי בנט, מפלגתו של האחרון פרסמה הערב (מוצ"ש) כי הליכוד הציע לה את ראשות הוועדה לפניות הציבור בכנסת, והוסיפה כי ההצעה "נדחתה בנימוס". לדברי גורמים במפלגה, "נתניהו בועט אותנו החוצה".

לטענת הליכוד, לעומת זאת, ב'ימינה' קיבלו הצעה לשני תפקידי שרים - חינוך, וירושלים ומורשת - וכן סגן שר עם סמכויות על 'החטיבה להתיישבות' ו'השירות הלאומי'. "הצענו להם חבילה שטובה לציבור שלהם. אנחנו לא יכולים לתת מה שאין לנו", הצטדקו בליכוד.

"ימינה קיבלה הצעה סופר-נדיבה שגדולה יותר מחלקה האלקטורלי. לצערנו, בשל מאבקים פנימיים בנושא חלוקת תיקים בין ראשי המפלגה, ימינה דוחה כל הצעה. בעת הזאת, ערב החלת ריבונות על יהודה ושומרון, לא להיכנס לממשלה תהיה חוסר אחריות כלפי המחנה הלאומי", הוסיף גורם בליכוד.

כך או כך, הקרב הגדול על התיקים הנחשקים צפוי להתנהל דווקא בתוך הליכוד, בין נתניהו לבין בכירי המפלגה. החל ממחר יזומנו הבכירים לשיחות עם יו"ר הליכוד, ראש הממשלה.

לפי דיווח ב'חדשות 12', ליולי אדלשטיין יוצע תיק הבריאות או תיק החינוך, ישראל כץ צפוי להתמנות לשר האוצר הבא, אמיר אוחנה יקבל ככל הנראה את התיק לביטחון הפנים, אותו רצתה מירי רגב - שכעת תצטרך להתמודד על תיק התחבורה מול גלעד ארדן.

זאב אלקין יישאר כנראה במשרד להגנת הסביבה, תיק האנרגיה או תיק בסדר גודל דומה ילך ליובל שטייניץ / גילה גמליאל, יואב גלנט צפוי למצוא את עצמו בתפקיד שר המודיעין יריב לוין, איש אמונו של נתניהו, צפוי להתמנות ליו"ר הכנסת ה-23.

אופיר אקוניס, שכרגע מחזיק בתיק המדע, עתיד להתמנות לשגריר ישראל באו"ם במקומו של דני דנון, אורלי לוי-אבקסיס שערקה מ'העבודה' למחנה הימין עשויה לקבל את תיק הפיתוח האזורי או תיק קטן אחר. על משרד ירושלים ומורשת יילחמו דודי אמסלם וניר ברקת.

בינתיים, נערכים בכנסת לטקס השבעת ממשלת האחדות, ביום רביעי השבוע: 48 שעות קודם ההשבעה, הליכוד וכחול לבן יצטרכו להניח את ההסכמים הקואליציוניים על שולחן הכנסת כך שכל המשאים והמתנים הקואליציוניים, חייבים להסתיים עד למועד זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר