השרה החרדית הראשונה

דיווח: בני גנץ ימנה את עומר ינקלביץ לשרה

נתניהו וגנץ יזמנו היום את חברי מפלגתם לשיחות לקראת חלוקת התיקים, זאת לקראת השבעת הממשלה החדשה ביום רביעי. דיווח: ינקלביץ תמונה לשרה במקום חיימוביץ' (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
עומר ינקלביץ (צילום: Hadas Parush/Flash90)

היום (ראשון) צפויים רה"מ בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ לזמן את חברי מפלגתם לשיחות לקראת חלוקת התיקים, זאת לקראת השבעת הממשלה החדשה ביום רביעי הקרוב.

הבוקר דווח ב'ישראל היום' כי בני גנץ יזניח את חברת מפלגתו הבכירה מיקי חיימוביץ, אותה הוא ימנה לעמוד בראשות וועדה בכירה, לעומת חברת הכנסת החרדית עומר ינקלביץ, שתקבל תפקיד שרה בממשלה הקרובה.

הממשלה תכלול בשלב הראשון 32 שרים, כאשר לעת עתה ידועה זהותם של בודדים בלבד. ב'כחול לבן' ימונה בני גנץ לשר הביטחון ואבי ניסנקורן לשר המשפטים.

עוד ידוע כי ישראל כץ ימונה לשר האוצר, עמיר פרץ - שר הכלכלה, אריה דרעי - שר הפנים, יעקב ליצמן - שר השיכון ואיציק שמולי שר העבודה והרווחה.

לרה"מ נתניהו יישארו 10 תיקים לחלק בין בכירי מפלגתו, כ-15 במספר. אמיר אוחנה מיועד לתפקיד השר לביטחון פנים, תיק עליו נאבקים במקביל מירי רגב וגלעד ארדן. יריב לוין מיועד לתפקיד יו"ר הכנסת, זאת בעוד יולי אדלשטיין דורש אף הוא את התפקיד, ומאיים כי לא ייכנס לממשלה אם התפקיד לא יוחזר אליו.

יו"ר צוות המשא ומתן של הליכוד השר יריב לוין הציע ל'ימינה' שני תיקים: חינוך ומשרד ירושלים והמורשת. עוד הוצעו לימינה סגן שר עם סמכויות על החטיבה להתיישבות והשירות הלאומי וכן שליש קדנציה בראשות ועדת החוקה ושליש קדנציה בוועדת לפניות ציבור. גורמים בליכוד אמרו: "הצענו להם חבילה שטובה לציבור שלהם. חינוך, ירושלים, חלק מוועדת החוקה. אנחנו לא יכולים לתת מה שאין לנו", אך ב'ימינה' דחו את ההצעה.

זאב אלקין יישאר כנראה במשרד להגנת הסביבה, תיק האנרגיה או תיק בסדר גודל דומה ילך ליובל שטייניץ או גילה גמליאל, יואב גלנט צפוי למצוא את עצמו בתפקיד שר המודיעין.

אופיר אקוניס, שכרגע מחזיק בתיק המדע, עתיד להתמנות לשגריר ישראל באו"ם במקומו של דני דנון, אורלי לוי-אבקסיס שערקה מ'העבודה' למחנה הימין עשויה לקבל את תיק הפיתוח האזורי או תיק קטן אחר. על משרד ירושלים ומורשת יילחמו דודי אמסלם וניר ברקת.

בינתיים, נערכים בכנסת לטקס השבעת ממשלת האחדות, ביום רביעי השבוע: 48 שעות קודם ההשבעה, הליכוד וכחול לבן יצטרכו להניח את ההסכמים הקואליציוניים על שולחן הכנסת כך שכל המשאים והמתנים הקואליציוניים, חייבים להסתיים עד למועד זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר