כל הפרטים

חשש מגל הדבקה נוסף במגזר החרדי הוביל לסגירת הר מירון

גורם בכיר שהשתתף בישיבות על הר מירון מסביר את הדרך להחלטה הדרמטית על סגירת ההר בל"ג בעומר. לדבריו: "יש כאן סכנה ממשית להתפרצות גל שני באופן וודאי" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
כוחות משטרה בהר מירון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

לא מעט ביקורת נשמעה על ההחלטה הממשלתית לאסור עלייה להר מירון בל"ג בעומר, ביקורת שהגיעה עד לעתירה לבג"צ. גורמים המעורים בהליך קבלת ההחלטות, מגיבים לביקורת ומבהירים כי אכן הצער והכאב על אי קיום ההילולה, הוא גדול ומשמעותי. אבל לא היתה שום ברירה - ההחלטה התקבלה בכדי למנוע גל הידבקות נוסף במגזר החרדי.

"צריך לומר את האמת", אומר ל'כיכר השבת' גורם שהשתתף בישיבות על הילולת רשב"י: "מירון זה לא משהו שניתן לשליטה. אין אדם שמוכן לקחת אחריות על משהו שבוודאי ייצא משליטה ויביא להדבקה המונית.

"בפרט כשמדובר בחלק מהקבוצות שלא ניתן לקיים איתם סדר ושיח, מבלי להזכיר שמות. אם יאשרו לחלק קטן בהגבלות יגיעו אלפים רבים והכל יתפרק".

לדבריו: "כל גורמי הרשויות רואים בהתאספות המונית בהר מירון סכנה ממשית לשלום הציבור והדבקה המונית. לא הדלקה המונית אלא הדבקה המונית שתביא באופן וודאי לגל שני של הפצת המגיפה מחדש".

הגורם מסביר כי: "כל שנה עולים להר מירון כ-800 אלף איש ויותר במשך כ-2 יממות. אם יעלו רק 100 אלף איש, או אפילו רק 50 אלף איש, ואפילו רק 10 אלף איש זו סכנה עצומה. מספיק חולה קורונה אחד שידביק אלפים בכניסות וביציאות למערת הציון, בדרכים המובילות להר, באוהלים, בחניונים, באוטובוסים ובכפר מירון".

השר אריה דרעי קורא לחשבון נפש פנימי

הגורם המקצועי חוזר לחשש מקבוצות של קיצונים: "כשיש כמה קבוצות קיצוניות שהוכיחו שאינן נשמרות בעצמם ולא נשמעים להוראות, חלקם לא נבדקים ולא מדווחים, חלקם לא עמדו בסיכומים מול המשטרה והרשויות במהלך תקופת מגיפת הקורונה. והסכנה גדולה כי אין אפשרות בעולם לאשר לקבוצה אחת ולאסור על קבוצה אחרת. אם המקום נפתח ומאשרים למשהו הכל מתפרץ ואין יכולת לקחת אחריות".

"יש כאן סכנה ממשית להתפרצות גל שני באופן וודאי", הבהיר בימים האחרונים במטה ההסברה במשרד הבריאות.

לדבריו: "כל היוזמות שהועלו בדיונים על ידי הנציגים והעסקנים ירדו מסדר היום בידי המשטרה, המל”ל, ומשרד הבריאות. למשל - לאשר כניסה לרכבים בלבד ואיסור יציאה מהרכב. נו באמת, אם יצאו פתאום מהרכבים כמה מאות ואלפי איש מי יאכוף את זה? איך? שוטרים יכו אותם? ביריות?".

לדברי הגורם; "גם בעבר, בעת שהייתה סכנה, עם כל הכאב הגדול, ההילולה נדחתה, כך היה בעיתות מלחמה, בתש"ח ובתש"ט. בכל פעם שיש דאגה לשלום הציבור, אין ברירה ובצער גדול חייבים למנוע הגעה למקום, גם עבור אלו שלא מספיק הבינו את הסכמה שבדבר. בסופו של דבר אם חלילה יתחולל אסון מי ייקח אחריות?! ראשי קהילה, עורכי דין שעתרו, או עסקני מירון?!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר