פרסום ראשון

כך 'העדה החרדית' מתכוננת ל'הדלקות' בל"ג בעומר, בצל הקורונה

'הדלקה' מרכזית בראשות הגרי"מ שכטר, שתועבר ברמקולים ובטלפון למספר מוקדים, לצד מעמד נוסף - אחד או שניים; כך מתכוונים ב'העדה החרדית' לקיים את הטקס המסורתי (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הגרי"מ שכטר ב'הדלקה'. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מנסים לצמצם, בגלל הסכנה: מעמד ההדלקה המרכזית של 'העדה החרדית', בל"ג בעומר הקרוב, ייערך השנה באופן מקורי, מעל 'בנייני זופניק', תוך איסור כניסה למתחם.

את האש ידליק הרה"צ רבי יעקב מאיר שכטר, מחשובי רבני ברסלב ונשיא מוסדות 'קרן אור', מחר (שני) בשעה 20:30.

טקס ההדלקה על גג הבנין - אליו תיאסר הכניסה - יועבר בשידור טלפוני, וברמקולים שיפוזרו בנקודות שונות בעיר ירושלים, במטרה מוצהרת למנוע התקהלות המונים באירוע, כבכל שנה, בשל סכנת נגיף הקורונה.

במקביל, נעשים מאמצים ב'העדה' - בתיאום עם משטרת ישראל - לצמצם את כמות ה'הדלקות' למקסימום שלוש.

כידוע, בשנים קודמות סחף המעמד המסורתי בל"ג בעומר בחצרו של הגרי"מ שכטר גם ציבור של עולים מארה"ב, המסתופפים בקרבתו של הרב המקובל, מזקני ירושלים.

השנה כאמור, התכנון הוא שאנשי הפלגים השונים ב'העדה' יסתפקו בהדלקה זו, שהופכת למרכזית, ואולי בעוד מעמד אחד או שניים.

כזכור, בחודשיים האחרונים התרחשו התנגשויות לא מועטות בין הגורמים הקיצוניים לבין כוחות המשטרה שניסו לאכוף את 'צו בריאות העם' ולסגור בתי כנסת בשל סכנת הקורונה.

העו"ד שהותקף, בראיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

השיא, כך נדמה, היה רימון ההלם שנזרק בעת הפריצה לשטיבלאך 'ישועות יעקב', שפגע בילדה זיסל מרגלית, והכאתו האלימה, הסתמית, של עו"ד דב פרנקל מחסידות תולדות אהרן.

בעוד מקרים אלו נחקרים במח"ש, התקווה בקרב הזרם המרכזי ב'העדה', היא של"ג בעומר לא יהפוך לעוד יום של מהומות, למרות תסכולם של אבות רבים מכך שלא יוכלו לחגוג 'חאלקה' לילדיהם בני השלוש, באתרא קדישא מירון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר